Avatar billede rumagentspiff Novice
14. august 2017 - 11:08 Der er 4 kommentarer

Translate Ip over VPN

hej
jeg har et VPN netværk, hvor jeg skal til at skifte nogle servere.
den nye server får en ny ip, på en ny lokation, men der er mange klienter i hele landet der peger på den gamle adresse.
kan man lave en translate i netværket, så hvis der spørges på den gamle ip, bliver det oversat til den nye
Avatar billede Slater Ekspert
14. august 2017 - 11:23 #1
Det er der, det ville være rigtig smart at have brugt et domænenavn.

Ejer du stadig den gamle IP og er den tilknyttet en server? Så kan du smide noget IP forwarding på til den nye, f.eks. med iptables på Linux.
Avatar billede rumagentspiff Novice
14. august 2017 - 11:28 #2
den gamle ip er stadig en del af VPN, det skal lige siges at det kun er intern trafik, over VPN, og JA det ville ha være kanon med domæne navn :-)
jeg har secomea trustgate på alle sites, der køre easytunnel, hvis det siger dig noget.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. august 2017 - 20:57 #3
Enig med Slater - når der allerede er mange klienter på flere lokationer, der kontakter serverne på IP#, er enste vej IP-forwarding i en eller anden form.

Mon ikke også TrustGate kan lave sådan en translation?
Avatar billede rumagentspiff Novice
15. august 2017 - 13:05 #4
hej CRKrogh
jo, og jeg har også prøvet, men kan ikke rigtig få hul igennem