Avatar billede Anita Sørensen Juniormester
22. august 2017 - 16:36 Der er 11 kommentarer

Ny HP Envy 4526 printer vil ikke udskrive i farver

D. 8 august 2017 udskiftede jeg min gamle HP printer - som ikke ville udskrive sort farve - med  EN NY HP printer.
Denne virkede i starten - men efter at være kommet hjem fra en uges ferie vil den nu ikke udskrive i farver - kun sort.
Jeg har Windows 10 - og jeg kan ALTSÅ ikke fatte, hvad der er galt. HAR prøvet at downloade ny driver, uden resultat.
Og HP's support skriver jo bare, at man skal købe nye originale patroner og sætte dem i. (jeg har aldrig brugt andet end de dyre originale patroner) og man skulle jo forvente, at dem der fulgte med printeren ikke skulle tørre ud, selvom printeren ikke har været brugt 5-6 dage.
Er der nogen derude, som kan hjælpe? Så vil jeg være MEGET taknemlig :-)
Anita
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2017 - 17:14 #1
tag farvepatroner ud og rens undersiden (printerdelen) med isopropanol (alm sprit kan gøre det, men der er mindre vand i isopropanol) Så køres printerens rensefunktion, og den burde den være kørende.
(hos mig med anden hp er det sort, der går i udu)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2017 - 18:55 #2
højreklik på printer, printer egenskaber., kig flueben , det flueben der siger at den kun skal printe sort hvid, skal deaktiveres
Avatar billede Anita Sørensen Juniormester
23. august 2017 - 10:34 #3
Jeg takker for jeres forslag, som jeg  - uden held - har afprøvet.
Men nu er jeg måske kommet noget nærmere?? Hvis jeg vil udskrive en side fra internettet, er der kommet en ny "Udskriv-dialogboks" - og hvis jeg her vælger Indstillinger under Generelt, så kommer en dialogboks som siger: "Udskriftsindstillinger. Funktionsadresse 0xc4359e08 Forårsagede beskyttelsesfejl. (fejlkode 0xe06d7363)"
(Funktionsadressen er ikke HELT ens hver gang).
Kan nogen hjælpe mig?
Jeg kan stadig ikke udskrive i farver på min HELT nye printer :-((
Anita
Avatar billede Anita Sørensen Juniormester
23. august 2017 - 10:47 #4
Forresten - Til "Sidwave" - Jeg kan slet ikke vælge nogen flueben fra eller til, som du skriver. Kan det være fordi jeg har Windows 10?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2017 - 12:59 #5
win10: når du vælger printer, så er der en 'printeregenskaber' lige under, klik den
vælg fanebladet 'layout' og klik på 'avanceret'
dokumentindstillinger/udskriv i gråtoner skal være 'Fra' (der er muligheden 'kun sort' også gemt)
Avatar billede Anita Sørensen Juniormester
24. august 2017 - 11:33 #6
Til Claes57: Dit forslag kan jeg slet ikke komme frem til. Under kontrolpanel - Enhed og printere højreklikker jeg på pågældende, så kan jeg vælge udskriftsindstillinger eller printeregenskaber, men der sker slet ikke noget længere, når jeg trykker på en af delene. Hvis jeg tidligere i dag åbnede HP's Printerassistent kunne man f.eks. vælge: "Angiv indstillinger" (Vis og skift standarder for papirstørrelse, udskriftskvalitet mv) det burde jo være her, at jeg kunne lave diverse valg. Men når jeg vil åbne den, får jeg kun ovenstående (mit første indlæg) dialogboks med Funktionsadresse og en fejlkode. Nederst i denne boks står forresten også dette: Programmets egenskabsside(r) fungerer muligvis ikke korrekt. - Men nu reagerer den slet ikke mere, når jeg vil trykke på udskriftsindstillinger.
I eftermiddag vil jeg tage både printer og PC under armen, og køre til sælgeren af printeren i håb om enten at få en anden printer, eller hjælp til at få denne til at virke.
Med mindre nogen har et bedre forslag forinden :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2017 - 12:06 #7
jeg gik ind fra word og så Ctrl+P til udskrift, og der vælge printer, og printeregenskaber osv...
Avatar billede Anita Sørensen Juniormester
01. september 2017 - 10:01 #8
Jeg har en ældre pc, som kører windows 7 og en nyere, som kører windows 10.
Nu har jeg oprettet en hjemmegruppe, for at se om jeg nu kan få begge pc'er til at udskrive i farver. Indtil videre er det kun den gamle, som jeg kan udskrive i farver på.
Er det noget med, at jeg skal installere ekstra drivere? - og er det så til pc'en med windows 10? (eftersom den gamle pc jo udskriver farver)
Jeg takker på forhånd for evt. hjælp :-))
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2017 - 12:04 #9
driver (og skanner-pakke) finder du på https://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/hp-envy-4520-all-in-one-printer-series/5447920/model/12319758

man kan gå ind på hp.dk / support /software og drivere - og så skrive envy 4526 i søgefeltet - det giver det link
Avatar billede Anita Sørensen Juniormester
02. september 2017 - 17:01 #10
Jeg takker for forslagene, som jeg vil afprøve, hvis den pludselig igen nægter at udskrive i farver. Jeg har lige netop udskrevet en side i farver. Om det er fordi jeg oprettede hjemmegruppen, tør jeg ikke sige - men nu virker det ihvertfald - og HURRA for dét :-)))
Avatar billede Anders Lund Olsen Praktikant
16. juni 2020 - 18:13 #11
Jeg havde også problemer med at udskrive farver. Efter opdatering af drivere og meget andet, fandt jeg ud af at farverne virkede, når jeg satte et USB kabel på printeren og valgte den driver der dukkede op. Så kunne jeg også tænde og slukke for farve print.

Wifi har virket i mange år med Win x, så det er en dårlig windows-opdatering.