Avatar billede lurup Ekspert
23. august 2017 - 21:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Finde gældsbrev på nettet

Hej

Jeg har lånt 160.000 ud til min kæreste i forbindelse af bil køb.

Kan vi finde et gældsbrev på nettet vi kan udfylde og gemme hvis der skulle komme problemer. ( gerne gratis)

Vi er begge enig om det
Avatar billede wjens Guru
23. august 2017 - 21:59 #1
Man plejer at kalde det familielån, mere info:
https://www.familieadvokaten.dk/emner/616.html
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2017 - 22:57 #2
du kan vel lave det i banken ?
der er ikke noget på nettet.
Avatar billede kurtba Ekspert
23. august 2017 - 23:48 #3
Der findes nu en del forskellige forslag til gældsbreve på nettet, herunder også flere som er gratis.
Nu ved jeg ikke, hvilke aftaler I har omkring lånet, men prøv nogle af de link der er via det link, som jeg sætter ind herunder. Der er flere til gratis download, og det som passer Jer bedst, kan I jo så bare lige tilrette, så det sidder lige i skabet. Husk at tage stilling til, hvad der skal ske med lånet, hvis det utænkelige skulle ske - I går fra hinanden inden gælden er afviklet.
https://www.google.dk/search?q=g%C3%A6ldsbrev&ie=&oe=
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
24. august 2017 - 00:33 #4
Her er en skabelon som måske kan bruges
https://www.skoedecentret.dk/skabeloner/anfordringslan-skabelon-til-gaeldsbrev-rentefrit-familielan

Husk at holde regnskab med evt. løbende tilbagebetaling således at der ikke opstår uenighed om hvor meget der er afdraget. Fx ved at alle afdrag foregår over bank med en meddelelse at det er afdrag på lån.
Avatar billede lurup Ekspert
03. februar 2023 - 13:17 #5
Lukket