Avatar billede sorenzoo Juniormester
24. august 2017 - 08:15 Der er 8 kommentarer

Sortere gengangere fra andet ark fra

Jeg har 2 ark, og vil gerne ha markeret gengangerne fra det ene ark således jeg kan sortere dem fra.

Altså ark 1 indeholder nr. 10 20 30, og ark 2 indeholder 10, 15, 20, 25, 30, og så vil jeg på ark et gerne have enten sorteret 10, 20, 30 fra, eller bare markeret så jeg selv kan slette dem. Der er en del tusinde linjer, så en formel ville være fed...
Tak.
Avatar billede Yogge Seniormester
24. august 2017 - 08:29 #1
Hej

Jeg tænker du blot kan bruge et Lopslag til "vise" hvilke som er gengangere?

Hilsen

Jens
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
24. august 2017 - 08:37 #2
Formoder talene stå i kolonne 1 i arkene og der er indhold i flere kolonner efterfølgende og at det er helerækker du vil slette!!

efter rensning ville det ikke være bedst at flette arkene?

Jan
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
24. august 2017 - 09:02 #3
Avatar billede sorenzoo Juniormester
24. august 2017 - 10:06 #4
Tak for input. Jeg kan simpelthen ikke få det implementeret i mit eget ark, selv om det ser såre simpelt ud, men ja, jeg må nok på kursus..!
XL, hvis jeg vil kigge i kolonne A som dit forslag, i Ark2 som dig, om der findes et match mellem mine kontonumre, bør jeg så kunne kopiere denne formel direkte ind i mit ark1, =ELLER(A1='Ark2'!$A$1:$A$5)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
24. august 2017 - 10:27 #5
=ELLER(A1='Ark2'!$A$1:$A$5) er en matrixformel. Det betyder, at ved indtastning af den første formel skal du holde Ctrl og Shift nede før tryk på Enter. Hvis du gør det korrekt vil Excel automatisk sætte {} omkring formlen. Forsøg ikke at indtaste {} manuelt, det vil bare føre til, at Excel opfatter det indtastede som tekst og ikke som en formel. Når du har indtastet første matrixformel korrekt, kan du kopiere til andre celler på normal vis.
Avatar billede sorenzoo Juniormester
24. august 2017 - 11:15 #6
Det hjalp lidt... Men synes stadig den virker begrænset, kan du oversætte $A$1:$A$5, for det kan være det skal udvides .?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
24. august 2017 - 11:32 #7
Hvad mener du med at oversætte $A$1:$A$5?

I dit indledende spørgsmål skrev du blandt andet:

ark 2 indeholder 10, 15, 20, 25, 30

Jeg forudsatte disse værdier stod i $A$1:$A$5.
Derfor.
24. august 2017 - 11:45 #8
Der er en funktion til at fjerne dubletter.
https://support.office.com/da-dk/article/Filtrere-unikke-v%C3%A6rdier-eller-fjerne-dublerede-v%C3%A6rdier-ccf664b0-81d6-449b-bbe1-8daaec1e83c2

Det er der både i Access og Excel.
Kan det bruges?