Avatar billede zalachenko Novice
24. august 2017 - 20:27 Der er 13 kommentarer

Windows update vil ikke update, sjovt nok kode 800b0100

kode 800b0100 <--- Får denne her fejl
Hej jeg er ved at blive drevet til vanvid af det her. For 2 dage siden formaterede jeg min computer så den kunne blive dejlig hurtig igen. Der er bare den ene problem at Windows update nægter at installere 3 vigtige Opdateringer - Og jeg er meget overbevidst om at jeg skal bruge de 3 opdateringer til at åbne et program til et spil jeg spiller (CSGO) Prøver at åbne (FACEIT-ANTICHEAT-CLIENT)
Får 2 forskellige beskeder den ene lyder som så:
'You need to upgrade your system to service pack 1'
Prøver jeg at skrive til f.eks 'Windows server 2008(service pack 1)'
'Cant be started in OS compatibility mode'
Bare rolig  har GOOGLE.DK og hentet en masse forksellige programmer ned fra Microsoft uden held :'(
Her er der lige et link til de vigtige opdateringer som ikke virker
https://ibb.co/m23Ebk

Please heeeelp :(
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2017 - 20:49 #1
Har du prøvet at tage en af gangen med genstart mellem hver opdatering?
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. august 2017 - 21:09 #2
Selv om du har Googlet problemet så er der mange muligheder.
Jeg kører selv med Windows 7 og har kikket lidt og fandt nedenstående side som jeg har linket til:

https://superuser.com/questions/320100/windows-7-update-failure-800b0100
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. august 2017 - 21:24 #3
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 23:08 #4
hvad os kører du ?
du skrev windows SERVER 2008 ?  det dur CSGO nok ikke på...

og en service pack 1 windows 8 dur ikke til SERVER, og omvendt.
Avatar billede zalachenko Novice
25. august 2017 - 10:25 #5
Ved ikke om der er en kommentar/svar knap... Men har prøvet alt hvad i forskellige har linket.
Jeg bruger Windows 7. Hvis jeg højre klikker 'Computer' går ind på 'Egenskaber' står der Windows 7 Home premium
Service pack 1
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2017 - 13:33 #6
Har du også prøvet at tage en af gangen med genstart efter hver opdatering?
Avatar billede zalachenko Novice
25. august 2017 - 18:11 #7
Ja har prøvet at tage en af gangen, men ikke genstarte? den siger til mig efter opdateringen er færdig at den er opstået en fejl så kan ikke se hvorfor jeg skulle genstarte efter det
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. august 2017 - 19:03 #8
Jeg tror at du måske skulle følge vejledningen på side i dette link:

https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=22

Vent med at klikke på "Download", men gennemlæs nedenstående punkter først:

1. Detaljer
2. Systemkrav
3. Installationsvejledning
4. Yderligere oplysninger
5. Relaterede ressourcer

Måske der er en løsning der.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2017 - 11:37 #9
jeg har win7, og installerer kun sikkerheds opdateringer, alle de almindelige lader jeg ligge. det har sikkert reddet mig fra sort skærm flere gange. jeg har ofte læst om en ny opdatering som lavede lort i det, men har aldrig selv været ude for det.. sikkert fordi jeg kun installerer de få vigtige, og lader resten gå..
Avatar billede zalachenko Novice
26. august 2017 - 11:40 #10
ErikHg, har jeg prøvet nu men uden held. tror jeg må formatere en gang til og håbe på det fixer sig selv
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. august 2017 - 11:46 #11
#9
Jeg har ligesom du, også Windows 7, men jeg har aldrig oplevet, at der har været problemer ifm. installering af almindelige opdateringer.
Avatar billede zalachenko Novice
26. august 2017 - 12:33 #12
Også første gang for mig det er sket, har formateret min pc 100 gange siden jeg fik den uden nogle problemer. Men jeg må bare gøre det igen :*/
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. august 2017 - 13:14 #13
Hvis du har adgang til en anden computer (stationær) kan du evt. koble harddisken til denne via SATA-kabel og strømkabelet fra strømfors7yningen i den anden computer. Installere gratis programmet ActiveKillDisk, og derefter slette harddiskens indhold helt.
Har du en bærbar og et eksternt harddisk kabinet kan du taget harddisken i dette ud, og derefter indsætte harddisken deri og koble den til en USB-indgang på den bærbare. Der kan godt gå flere timer, alt afhængigt at harddiskens størrelse i GB, men slettet det bliver den. Efter endt proces gå ind i Computer>Administrer>Diskhåndtering og klik ud for harddisken med den sorte bjælke. Tildel harddisken et drevbogstav f.eks. G.
Luk computeren, fjern USB-kabel, tag den eksterne harddisk ud af kabinettet og indsat den i computeren hvor Windows 7 skal installeres. Tilslut SATA- og strømkablet, tænd computeren, ilæg Windows DVD´en og installationen skulle gerne starte, og forhåbentlig lykkes installationen helt, også med efterfølgende opdateringer.