Avatar billede TheMan Novice
27. august 2017 - 21:27 Der er 1 kommentar

Et par spørgsmål til "Videoovervågning"

Hvilke regler er der for videoovervågning privat og på skoler?
Hvor synes du det er ok at have overvågning og hvorfor
Hvor synes du det ikke er ok at have overvågning og hvorfor

Tak på forhånd
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2017 - 22:24 #1
det må du spørge politiet om :) men generelt er det sådan at du må kun overvåge privat grund, og det vil sige at kamera må kun overvåge INDEN for grunden, og du må altså ikke filme fortovet eller vejen!

på skoler, der må de kun sættes op efter tilladelse, med det formål at dæmme op for ulovligheder, forhindre dem. rektor kan ikke bare videoovervåge gymnasiet, fordi han synes det er en go ide, han skal oplyse politiet om grundene.

hvor man synes det ok at overvåge, er individuelt, og kommer an på forholdene, men generelt gør man det jo, fordi man har haft uheldige episoder, og ikke ønsker flere, og kamera stopper ikke tyven, men det kan jo afskrække ham.