Avatar billede danjhb Novice
28. august 2017 - 13:07 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Udvid wifi

Jeg har en Inteno EG300 router, kører upåklageligt. Vi har fået lavet en tilbygning og nu mangler der noget signal. Derfor har jeg købt en Inteno DG400 som skal fungere som Bridge eller i hvert fald fungere til at forlænge mit signal.

Det er ikke sat helt korrekt op for jeg kan kun fange den nye router med mit Wifi.

Min 1. router hedder 192.168.1.1 og lige nu hedder den anden 192.168.2.2 og er sat op med netværkskabel LAN til dens WAN

Mangler en klar guide for hvordan jeg sætter det op således jeg i princippet kan fange begge routere alt efter hvor jeg befinder mig i huset

Håber nogen kan komme med input
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2017 - 13:22 #1
Avatar billede danjhb Novice
28. august 2017 - 13:32 #2
Den er sprit ny og kører den sidste nye ac overførsel så mon ikke, er faktisk ikke helt sikker.
Gigabit min fiberleverandør har leveret en guide som beskriver at den skal køre Bridge
Avatar billede INK Ekspert
28. august 2017 - 13:50 #3
Router nr. 2 skal have lukket for DHCP serveren. Da du sætter den op med netværkskabel kan du give den IP adressen 192.168.1.100
Den første router skal levere IP adresse til alle enheder på begge routere.
Du skal anvende samme SSID og samme sikkerhed og samme password på de to trådløse net.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2017 - 14:26 #4
så ved men da ikke hva er hva
Avatar billede danjhb Novice
29. august 2017 - 17:25 #5
Hej INK er nu sat op som 192.168.1.100 virker fint også med wifi men wifi er ikke aktivt på 192.168.1.1 og jeg kan se at den kører DHCP som den skal men så står der også AP mode og det forstår jeg ikke og om det er derfor at jeg ikke fanger wifi fra den ved jeg ikke
Avatar billede INK Ekspert
29. august 2017 - 22:36 #6
Du kan midlertidigt slukke router 2 og kontrollere om router 1 rent faktisk udsender wifi. Kunne være slået fra ved en fejl?
Avatar billede danjhb Novice
30. august 2017 - 09:46 #7
Det ved jeg den ikke gør - der er 2 dioder som lyser på den ekstra router for 2.4 og 5GHz og de lyser ikke på router 1. Skal finde ud af hvordan man tilslutter det, evt reset af router
Avatar billede danjhb Novice
31. august 2017 - 07:17 #8
Men jeg kan jo så ikke være sikker på om jeg kører på 2.4 eller 5 GHz nettet ?
Avatar billede INK Ekspert
31. august 2017 - 17:56 #9
De to routeres 2,4 GHz kanaler bør hedde det samme, ligesom de to 5GHz kanaler kan hedde noget, der ender på 5. Første gang skal du logge på både 2,4 og 5 GHz båndene. Derefter husker dine enheder begge sæt og kobler automatisk, hvis signalet fra først opkoblede router bliver for svagt.