Avatar billede degnens Juniormester
29. august 2017 - 16:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Woocommerce kurven sletter automatisk varer

I min webbutik, som har fungeret fint hidtil, er kurven pludselig begyndt kun at ville indeholde 1 produkt ad gangen. Man kan godt ændre til flere styks af samme produkt, men hvis man vælger et nyt produkt og vil lægge oven i kurven, forsvinder det først valgte produkt automatisk. Jeg har opdateret alle plugins og jeg har søgt på nettet efter løsninger. Det nærmeste jeg kommer er, at forskellige chace plugins kan bevirke lignende problemer, hvis ikke man vælger at undtage kurv-siden samt et par andre dynamiske sider. Men jeg har ikke installeret noget plugin til at lave chache og jeg kan ikke finde nogen steder i min opsætning, hvor der står noget om, at man kan slå det fra på specifikke sider eller lign. Er der nogen, der har en ide til, hvordan jeg kan rette denne fejl?

Butikken findes her: www.butik.areopagos.dk
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2017 - 00:27 #1
jeg tror desværre at en update har dummet sig og er skyld i misæren
Avatar billede degnens Juniormester
30. august 2017 - 07:38 #2
Kan jeg update oveni? Den siger jo ikke længere at der findes en update, som jeg kan trykke på?
Avatar billede degnens Juniormester
30. august 2017 - 11:21 #3
Jeg har nu fundet ud af, at geninstallere seneste update af Woocommerce. Jeg har også fundet ud af, at mit plugin "weight based shipping", der beregner fragtomkostninger på grundlag af den samlede vægt af produkterne, var blevet inaktiveret og nogle funktioner omkring gratis afhentning ikke længere var tilgængelige i nyere updates af plugin-et. Jeg har derfor revideret i det, updated og aktiveret det plugin, og det ser nu igen ud til at beregne fragtomkostninger på grundlag af produkternes samlede vægt korrekt. Men jeg får stadig kun lov at have 1 produkt - men gerne flere af det samme - i min kurv samtidig. Hver gang jeg vælger et nyt produkt og føjer det til kurven, slettes det forrige valgte?
Avatar billede degnens Juniormester
30. august 2017 - 13:34 #4
Jeg har nu endelig fundet løsningen/forklaringen selv. Jeg fandt et godt og logisk fejlfindingsråd på nettet: deaktiver alle andre plugins end woocommerce, for at udelukke, at det var et plugin, der var kilden til fejlen. da jeg gjorde det, fungerede min kurv korrekt, og jeg kunne så genaktivere mine plugins et for et igen, og teste, hvilket der medførte fejlen. Det var et subscription-plugin, som jeg nu undlader at bruge. Jeg må så finde en løsning på, hvordan jeg så kan sælge subscriptions, enten ved at finde et bedre plugin eller sælge dem på en helt anden måde end gennem online-butikken. Det gode er, at jeg blev lidt klogere på fejlsøgning i WP :-)