Avatar billede Marianne98 Novice
30. august 2017 - 17:45 Der er 5 kommentarer

Harddisk virker kun nogle steder

Hej
Min harddisk virker kun i TV'et. Der kan jeg fint se film på den osv., men så snart jeg sætter den i computeren skriver den bare "lokal disk", når jeg trykker på den, så sker der ingenting. Jeg har prøvet at sætte en anden ledning i, men det gør ingen forskel, ligeledes har jeg prøvet at sætte en anden harddisk i computeren, og den virker fint, så det kan heller ikke være computeren, der er noget galt med. Jeg er virkelig fuldstændig på bar bund, nu når det virker fint på tv'et...

På forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2017 - 18:10 #1
Filerne på harddisken er krypteret så de ikke kan ses i computeren. Det er det der er problemet.
Kan man med et egnet program få disken overskrevet med tilfældige data og herefter formateret vil den kunne bruges i en computer igen.
Avatar billede Marianne98 Novice
30. august 2017 - 20:31 #2
Ved du hvilket program man kan bruge til det?
Avatar billede Marianne98 Novice
30. august 2017 - 20:32 #3
- Jeg har før kunnet se billederne på computeren, men fra den ene dag til den anden kunne jeg lige pludselig ikke..
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2017 - 16:40 #4
Har du formateret disken gennem dit tv?
Avatar billede Marianne98 Novice
31. august 2017 - 20:11 #5
Nej, det har jeg ikke :)