Avatar billede ZeBa Ekspert
30. august 2017 - 18:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sammensætning af billeder i photoShop

Jeg skal have 3-4 billeder sat sammen, sådan at de glider over i hinanden, men det er så lang tid siden jeg sidst brugte ps, så jeg ikke kan huske, hvordan man gør.
Avatar billede Slater Ekspert
30. august 2017 - 18:42 #1
Lav et nyt billede i Photoshop og læg de forskellige ind i det som lag, så de overlapper hinanden. For hvert af de lag der ligger oven på et andet, marker laget og tryk på knappen nederst i lagvælgeren, der ligner en firkant med en cirkel i: layer mask.
Så længe denne layer mask er markeret i lagvælgeren, kan du tegne med mørkere farver end hvid for at lave gennemsigtighed. Dvs. hvis du bruger gradient-værktøjet til at lave en gradient fra sort til hvid i maske-laget, vil der komme en glidende gennemsigtighed til laget bagved.
Avatar billede ZeBa Ekspert
30. august 2017 - 23:01 #2
1000 tak. Jeg kan nu ikke få gradientværktøjet til at virke, men det gør heller ikke noget, for det skal være uregelmæssigt, så det er penselværktøjet jeg bruger - og det virker. tak :)