Avatar billede jepper1992 Mester
04. september 2017 - 08:11 Der er 3 kommentarer

Krav om kryptocertifikat

Aloha kære med eksperter

Har fundet en stilling jeg gerne vil søge men de siger jeg skal have et kryptocertifikat, nogle der kan forklare hvad det er og hvor pokker man får det
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. september 2017 - 09:24 #1
Well, idet det vel handler om godkendelse til at håndtere forsvarets kryptograferingsudstyr, er det ikke noget, du selv kan søge - kun forholde dig til om du selv mener at kunne opnå det.

Det vil sige at du søger stillingen og giver dem accept til at indlede processen. Så vil du antageligt starte jobbet på et lavere certificeringsniveau, indtil der foreligger et resultat. "Accept" = "Nye opgaver" / "Afvist" = "Tak for denne gang".
Avatar billede wjens Guru
04. september 2017 - 09:59 #2
Det er en del af din nem-id (hvis du ikke har fravalgt det). Du skal bruge et certifikat til at "signere", så du kan sende sikker epost. Modtageren vil være sikker på at din ansøgning faktisk kommer fra dig.

https://www.nemid.nu/dk-da/kom_i_gang_med_nemid/sikker_e-mail/send_og_modtag_sikker_e-mail/
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
20. september 2017 - 07:10 #3
Tilslutter mig ovenstående