Avatar billede ErikHg Ekspert
09. september 2017 - 21:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Et lille forsøg med Vista

Jeg har computer jeg selv har bygget, med et ASROCK X99X Killer motherboard. Dette blev købt i 2016. Der er installeret Windows 7 64 bit Ultimate på en Samsung EVO 850 500 GB SSD. Bare for at prøve det installerede jeg en 2.5" HDD, koblede SDD´en med Windows 7 fra, og satte HDD´et til i stedet. Jeg har en gammel DVD med Vista 32 bit Home Premium. Jeg lagde denne i maskinen og startede og installationen begyndte. Efter installationen, installerede jeg SP 1 som jeg har liggende på en DVD. Dernæst lagde DVD´en med softwaren til ASROCK motherboardet i drevet, men intet skete. Jeg klikkede på "Åbn" men der kom uventet et vindue op med en besked hvad jeg ville gøre med disken, ganske som når man lægger en blank DVD i drevet. Det overraskede mig godt nok noget, at der ingen ting var registreret af drevet. Jeg vil stærkt understrege at det var den originale DVD der fulgte med motherboardet der var lagt i.  Det var som sagt kun for at prøve, så der er ingen skaden sket. Bagefter fjernede jeg HDD´en med Vista og koblede SSD´en med Windows 7 til igen. Jeg har kikket på ASROCK´s hjemmeside med support, og der findes overhovedet ikke Vista-drivere til omtalte bundkort. Det der undrer mig er bare at DVD´ens slet ikke blev registreret. Har nogen en forklaring vil det være fint. Under alle omstændigheder er forsøget droppet :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. september 2017 - 10:39 #1
hvis der kunne ses noget i stifinder på dvd, så se efter install eller setup
Vista support er ophørt, så mange har fjernet gammelt skrammel fra deres sites så det ikke forvirre brugere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. september 2017 - 11:55 #2
Det det prøvede jeg også men uden resultat......
Under alle omstændigheder var det kun et forsøg, men viste sig at blive et af de mislykkede, så jeg lukker her, men tak for svaret.