Avatar billede Uvanga Ekspert
11. september 2017 - 19:40 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Fjerne de røde streger i stavekontrol-hvordan?

Jeg sidder med et word, samt et write-dokument(LibreOffice)
Og der kommer en irriterende rød bølge under det ord programmet mener er forkert stavet. Så vidt så godt, men jeg får disse røde bølger med på udskrift! Hvordan fjerner jeg disse, da det ikke ser godt ud på papir..
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2017 - 19:55 #1
Bruger selv Libre office, men får ikke de røde bølger med i udskrifter.
Hvid du ikke finder ud af noget bedre, kan du i Indstillinger/Sprogindstillinger fjerne
stavekontrollen.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. september 2017 - 20:09 #2
i 2008 var løsningen
Go to Tools -> Options -> Language Settings -> Writing Aids -> Options
Make sure that "Do not mark errors" is unchecked.
Click Ok.

alternativt kan du oplære stavekontrol eller rette fejl
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. september 2017 - 21:42 #3
Tak for jeres forslag. Da jeg selv mener at være rimelig god til at stave, vil jeg slå stavekontrol helt fra i begge programmer.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2017 - 22:27 #4
OK 😊
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. september 2017 - 12:28 #5
Jeg burde nok tilføje, at det sker når jeg klipper en tekst, og indsætter i dokument. Når dette dokument udskrives er de røde bølger med. Men altså ikke på direkte udskrifter.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2017 - 13:11 #6
klip-formatering kan du normalt undgå med Ctrl+Shift+V i stedet for bare Ctrl+V
men ikke alle programmer understøtter det lige godt, så jeg plejer (når der skal hentes mange klip) at have notesbog åben. Den bruger jeg som mellemstation (Ctrl+V og Ctrl+C igen), da den formateringsmæssigt er dum som et bræt. Dvs det er modtager-dokumentet, der styrer formatering - de originale koder er 100% væk
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. september 2017 - 15:30 #7
#6 God info. Det vil jeg gøre næste gang.