Avatar billede Stifski Juniormester
14. september 2017 - 14:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Power supply til gamer stationær

Hey :)
Hvilken power supply skal man have til en stationær?
I5-7600k og 1060 6GB samt luftkølet 212 EVO?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2017 - 15:32 #1
ja, det kommer an på hvad den bruge.. :)
det kan vi ikke vide, ud fra de oplysninger.

strømforsyningerne er forskellige efter mærke + model

hvad mærke+model er din laptop ?
Avatar billede Stifski Juniormester
14. september 2017 - 15:43 #2
i5-7600k CPU
Asus GTX1060 6GB OC
CoolerMaster Hyper 212 EVO
Kingston 240GB SSD
Asus Prime Z270-P
GSkill TridentZ 2X8GB RAM DDR4 3000 MHz
NZXT S340 Elite Case med op til 4 blæsere :)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2017 - 15:43 #3
hvis du sætter 400w af til cpu, køling og diske, og tilsvarende til grafikkort, så går du ikke helt galt (tjek evt med dit grafikkort om det vil have mere.
ellers, så er psu på 800w ok - du vil helst have et design med stor blæser (flytter mere luft, så færre omdrejninger)
fx http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/corsair-cs-series-cs850m-id-8927215.aspx
Avatar billede Stifski Juniormester
14. september 2017 - 15:45 #4
https://www.computersalg.dk/i/2331149/corsair-builder-series-vs650_-650?viewsource=default
Havde kig på denne, er det ok?
Har læst/set at den skulle larme pga. en blæser. Så er kommet itvivl om det er den jeg vil have
Avatar billede Carnac Forsker
14. september 2017 - 16:27 #5
800w slap af... 800w kan køre 2 x 1080 i SLI.

Dit rig kan klare sig med 500w. Faktisk vil det endda kunne klare sig med 400w.

Selv hvis du skal overclocke vil jeg mene 500w er nok. Men skal du overclocke så tag en 600w for en sikkerheds skyld.

Skal du ikke overclocke, er 500w rigeligt.

Og gå gerne efter en 80 bronze. De har bedst value/ cost ratio.
Avatar billede Carnac Forsker
14. september 2017 - 16:32 #6
Den du har linket til er mere end rigeligt. Og det er en 80 plus, hvilket også er ganske udmærket.

Pga religion ville jeg dog stadig gå efter en 80 bronze.

Som fx denne:

http://www.pricerunner.dk/pl/640-3395185/Stroemforsyninger/EVGA-600B-600W-Sammenlign-Priser
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2017 - 16:52 #8
Jeg vil hellere have en 800w der 'kører i tomgang' end en 400w, der presses til maks ydelse - igen larm. IMHO.
Avatar billede Carnac Forsker
14. september 2017 - 17:03 #9
Stifski: Ja

claes: Den larm der kommer fra PSU er en brøkdel af og totalt negligerbar ift CPU-fane-støj og GPU-fane-støj. Spild af penge at smide dem efter en 800w, bare for at opnå tomgang.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2017 - 17:31 #10
Skal det være, så kan CPU og gpu klares via vandkøling. Jeg vil nødigt vandkøle en strømforsyning, om end det nok er muligt. Igen, på dansk motorvej lyder en Jaguar bedre end min p107'er (har prøvet begge). Alt andet lige, så vil en presset psu trække mere luft igennem, og dermed samle mere støv i hele maskinens indre (hvis man støver af, som jeg gør).
Avatar billede Carnac Forsker
14. september 2017 - 17:36 #11
Claes: Med mindre hans kabinet er oldnordisk, så er det indrettet således at PSU trækker luft ind fra neden og blæser det ud bagtil. Dvs den luft der kører igennem PSU kommer aldrig i nærheden af kabinettets indre. Jeg tror du trænger til en kraftig opgradering på computerområdet. Muligt Jaguar var det fedeste man kunne køre dengang du var ung. Måske du skulle prøve en Tesla istedet :)
Avatar billede Stifski Juniormester
14. september 2017 - 17:51 #12
Tak for hjælpen til alle :)