Avatar billede JesperKH Praktikant
16. september 2017 - 09:37 Der er 6 kommentarer

Skrivebord starter sent

Hejsa
Min søn har fået en gaming computer og nu brugt den ca. 1½ måned.
Den køre Windows 10.
I går morges, startede den bare op med sort skærm fra SSD. Jeg kan tilgå Taskmanager og der igennem stifinder. Så jeg kørte en Fuld Mcafee scanning uden nogen anmærkning.
Her til morgen gør den det samme, det er nu 4 gang i træk... Efter 2-4 minuter kommer skrive bordet og computeren køre igen.

Han spiller minecraft og har installeret forskellige Mods, som jeg måske har mistænkt.
Men det virker som om et eller andet ikke starter op.

Hjjæææælp.

Mvh
Jesper
Avatar billede jalved Ekspert
16. september 2017 - 10:27 #1
Du kan også prøve at give den en omgang med malwarebytes.

Måske kan du nulstille den?  Men vær opmærksom på, hvad du evt. mister eller beholder af apps og filer, hvis du gør dette.

Eller prøve med en systemgendannelse fra før problemet opstod.

Eller har han installeret noget nyt i løbet af de seneste dage, som han kan forsøge at fjerne igen?

Har du tjekket i taskmanager, om du kan se om der er nogle programmer, der bruger mange kræfter fra pc'en?
Avatar billede jalved Ekspert
16. september 2017 - 10:55 #2
Går den ned konstant eller er det kun i opstarten, der er problemer?
Avatar billede JesperKH Praktikant
16. september 2017 - 15:19 #3
Syntes ikke der er noget som trækker meget.
Den er kun ved opstart. F.eks kunne jeg via taskmanager åbne en fil placering og starte BF4. Så kommer skrivebordet og alt virker igen...
Malwarebyte... hvilken scanner skal jeg bruge?
Avatar billede jalved Ekspert
16. september 2017 - 16:46 #4
Den gratis version:

https://www.malwarebytes.com/mwb-download/

Hvis ikke den finder noget snavs, kan du prøve et andet virus-program også. De forskellige programmer finder jo sjældent det hele. Jeg mener ikke Dr. Web, skal installeres. Du henter bare den seneste version og så kører den.

Også den gratis version:

https://free.drweb.com/download+cureit+free/?lng=en

Men jeg synes egentlig ikke, det lyder som et problem med snavs, hvis pc'en ellers kører upåklageligt, når først den er startet op.

Ellers kast dig ud i en systemgendannelse - fra et punkt før problemet opstod. Det er nogle gange det nemmeste.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2017 - 06:52 #5
rens registreringsdatabasen med ccleaner - illegale firewall regler i hobevis kan forsinke skrivebordet+net

https://www.piriform.com/ccleaner/download
Avatar billede JesperKH Praktikant
18. september 2017 - 08:23 #6
Tak for hjælpen.
Jeg kan se det er selve styringen af skrivebordet som starter sent.
Har kørt diverse scanning som heldigvis Ikke viste noget.
Jeg har lavet en genopretning fra før 2 windowsupdates fra sidste uge og problemet er løst.
Så nu kan der games Minecraft på livet løs.

Mvh Jesper