Avatar billede NUNU Praktikant
17. september 2017 - 09:46 Der er 2 kommentarer

pdf kontaktark

Jeg bruger ofte den funktion der kan  "skrive" kontaktark ud i pdf- format. Det giver en god oversigt over billed-filer, som jeg har mange af. En god funktion her er, at man kan søge på teksten under thumpnails'ene. Men de seneste gange jeg har lavet et "pdf-print af kontaktarkene har det ikke længere været muligt at søge i fil-navnene/teksten. Kan nogen give mig en forklaring på dette. Se dette link for eksempler. http://tema-site.dk/ex/kontaktark.html
MVH NUNU
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. september 2017 - 21:44 #1
Hvad udskriver du kontaktarkene fra/med?
Avatar billede falster Ekspert
19. september 2017 - 21:24 #2
Som CRKrogh er inde på, kan den anvendte "pdf-producent" have betydning.

Din pdf uden søgbar tekst er fremstillet med "Acrobat Distiller 8.1.0" og den med søgbar tekst med "FREE PDFill PDF and Image Writer".

Acrobat Distiller kan med garanti fremstille kontaktark med tekst.

Så det er nok ikke her, at problemet ligger.

Det er snarere kildefilen.

Er "Kontaktark (35 stk.pdf" virkelig et kontaktark fremstillet af en mængde farvede firkanter, der hver er ét billede med filnavn "[farve].jpg"?

Det ligner mere ét billede af ét kontaktark, der er så er konverteret til pdf med Acrobat Distiller.

Har du evt. andre eksempler?