Avatar billede lurup Ekspert
20. september 2017 - 20:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virus til mac

Jeg har fået virus på en mac..
Hvad gør jeg ??
Jeg kan ikke online scanne , den vil ikke gå ind på siden.
Hvordan komemr jeg videre ??
Tror Mackeeper har været på maskinen
Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. september 2017 - 22:32 #1
Jeg har haft samme problem og det blev en lang omgang

fik fjernet det ved ved en gendannelse

dernæst Malwarebytes

Avast og
Avira

Både Avast og Avira fandt en bestemt virus, jeg ikke husker navnet på

https://www.malwarebytes.com/mac/

https://www.avast.com/da-dk/free-mac-security

https://www.avira.com/en/free-antivirus-mac
Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. september 2017 - 22:37 #2
Hvis du ikke har mulighed for en gendannelse med Timachine, superduper eller Carbon Copy Cloner, kan du jo prøver med de antivirusprogrammer først.

Evt du er nødt til at hente dem til usb på anden pc
Avatar billede egonspock Seniormester
20. september 2017 - 22:49 #3
Det er næppe en virus, men Malwarebytes plejer at kunne tage det, og der er kun nogle få mapper, sådan noget skidt kan gemme sig i, så sværere er det heller ikke at fjerne (hvis man kan håndtere at navigere dybt i filsystemet). Hvad er symptomerne?

Mackeeper, er blot et program, der gerne vil sælge sig selv, og let bliver installeret, og ikke en virus. Det har fået mange tæsk for at være ondsindet, men i nyere versioner kan man blot finde det i Programmer, smide det i papirkurven, og så sørger det selv for en god afinstallation. Det kan dog være at de igen har skiftet politik på det område.
Avatar billede egonspock Seniormester
20. september 2017 - 22:50 #4
Er din computer i øvrigt opdateret med alle sikkerhedsopdateringer? Det plejer også at hjælpe. (og det meget mere end antivirusprogrammer, der som oftest halter bagefter, når der virkelig er behov)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
20. september 2017 - 22:51 #5
Ja Mackeeper er et program, der ligger på mange beskidte sider og indtallerer du derfra vil din Mac være inficeret :-(
Avatar billede sd8220 Seniormester
24. oktober 2017 - 17:17 #6
Man Mackeeper er IKKE en virus - det er træls, og det prøver at få dig til at betale for ingenting; men det kan fjernes med Malwarebytes.
Avatar billede lurup Ekspert
25. oktober 2017 - 22:50 #7
Tak for hjælp..virker efter opdatering