Avatar billede Klaus D. Novice
25. september 2017 - 08:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Betinget formatering, skift farve ved indsættelse af tekst.

Hej
Jeg vil gerne at når jeg bruger betinget formatering af den skifter til farven grøn, når jeg indsætter tekst.
Problemet er at jeg sagtens kan få den til det når jeg skriver standard teksten "sendt", men kan jeg får den til det når jeg indsætter f.eks ordre, hvor ordreren jo er forskellig hvergang?
Kan man sætte et tegn så den tager det som et vilkårlig tegn?
Har prøvet =$D4="ordre-****-*****"
men * går ikke som vilkårlig tegn.
Så bare det jeg indsætter f.eks ordre-1234-12345 eller ordre-9874-54821 så skifter den selv til farven.
Håber i kan hjælpe.
Avatar billede ebea Ekspert
25. september 2017 - 08:49 #1
Brug Betinget formatering for området, og vælg "Tekst der indeholder", og så sæt *? som tekst.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
25. september 2017 - 09:28 #2
="Venstre($D4,5)="Ordre"
Avatar billede finb Ekspert
25. september 2017 - 09:50 #3
=er.tekst($D4)
Avatar billede Klaus D. Novice
25. september 2017 - 10:10 #4
Uh det er tæt på med =er.tekst($D4) men vil gerne have hele linien den mangler lidt foran
Avatar billede Klaus D. Novice
25. september 2017 - 10:59 #5
Jeg har 3 felter også der med ordre også 4 bagefter.
Med den =er.tekst($D4) tager den ordre feltet og dem bagefter, vil også gerne have dem foran med:)
Avatar billede finb Ekspert
25. september 2017 - 11:07 #6
Slet $ ?
Avatar billede Klaus D. Novice
25. september 2017 - 11:13 #7
Slet $ ?
Hvad mener du der??
Avatar billede Klaus D. Novice
25. september 2017 - 11:25 #8
Er med:)
Avatar billede Klaus D. Novice
25. september 2017 - 11:32 #9
Men det hjalp ikke
Avatar billede Klaus D. Novice
25. september 2017 - 11:33 #10
og de andre kunne jeg ikke få til at fungere desværre
Avatar billede Klaus D. Novice
25. september 2017 - 11:37 #11
Virker.. Jeg kan bare gøre det rigtigt :)
Avatar billede Rune Sommer Mester
25. september 2017 - 11:49 #12
Marker hele det område du vil have formateret.
Vælg: Betinget formatering --> administrer regler --> ny regel --> brug en formel til at bestemme... -->  Skriv i formular-feltet:      =ER.TEKST($C1)
hvor $C1 er den øverste celle i dit regneark, og c'et henviser til den kolonne du indtaster dine ordrer i.

https://youtu.be/kd4g8t81co0?t=78