Avatar billede Slettet bruger
25. september 2017 - 17:27 Der er 4 kommentarer

Skal man kode sin hjemmeside fra bunden eller benytte sig af CMS?

Hej
Jeg har fået en idé til en hjemmeside som jeg tror rigtig meget på. På hjemmesiden skal man blandt andet kunne oprette en bruger, lige til info.

Spørgsmålet er så, om det ville være mest taktisk at lave sit eget tema til fx wordpress, eller ville det være bedre at kode hele siden fra bunden?
Avatar billede Slater Ekspert
25. september 2017 - 17:51 #1
Kommer jo helt an på, hvilke krav du har til siden, og hvad du regner med at den skal kunne - både nu og i fremtiden.

Der er jo ikke meget tvivl om, at det vil være langt, langt hurtigere at hente et eksisterende system og bygge på det, så længe der findes et system der kan hvad du vil have det til.
Avatar billede jalved Ekspert
25. september 2017 - 18:11 #2
Enig med #1. Du sparer en masse tid og der findes en masse gode temaer i Wordpress, hvor man kan komme ret langt med plugins m.m.

Du kan alligevel ikke rigtig fremtidssikre din hjemmeside - selvom man naturligvis gør forsøget. Udviklingen på din hjemmeside og brugernes adfærd vil som regel overraske dig - og også være lærerigt, så du kommer alligevel til løbende at skulle udvikle på den, hvis den får fin succes.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
26. september 2017 - 16:54 #3
Du bør absolut vælge et CMS som F.eks. Wordpress.

Der findes et hav af færdige temaer og plugins der tillader at du kan oprette brugere,brugerrettigheder, brugerområder og evt. bruger betalinger etc. etc.

Det vil være fjollet "at opfinde den dybe tallerken" igen! og så selv skulle opdaterer og vedligeholde sikkerheden på siden ;-)
Avatar billede Mette Larsen Praktikant
22. november 2017 - 16:31 #4
Vi har brugt Umbraco til vores relativt simple hjemmeside: http://dansktotalisolering.dk/

Til en start er et CMS som Umbraco også en god mulighed. Umbraco er gratis og er generelt meget fleksibelt med hensyn til design . Den eneste ulempe er, at der ikke findes ligeså mange plugins, som der gør til Wordpress.

Mvh. Mette Larsen
Marketingansvarlig - Dansk Totalisolering