Avatar billede madsby Mester
27. september 2017 - 09:38 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Kun gråtoner

Vores gamle HP laserjet CM1015 har pludselig bestemt sig for kun at udskrive gråtoner.
Nogen der ved hvordan jeg finder et sted hvor jeg kan slå farver til igen?

Jeg har slettet, og geninstalleret drivere.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 09:55 #1
I egenskaberne for din printer kan den være indstillet til at udskrive i "grayscale" i stedet for farver. Selvom du har slettet og geninstalleret drivere kan den sagtens bruge de Gamle indstillinger. Det er langt fra normalt at alt fjernes ved en geninstallation af drivere. Windows er slem til at bruge gamle oplysninger
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. september 2017 - 11:06 #2
Måske kan gratisprogrammet Unlocker bruges til at fjerne resterne.
Jeg har selv brugt med succes brugt det til fjernelse af drivere der ikke ellers lod sig fjerne.

https://unlocker.en.softonic.com/download
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 11:54 #3
Bruger selv Revo Uninstaller Free til at fjerne software med:
https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

PS Søger producentens egen side ved download hvis muligt med alt software jeg skal hente.
Avatar billede jalved Ekspert
27. september 2017 - 12:14 #4
#2 og #3.... Jeg plejer blot at bruge ccleaner til at fjerne spor af gamle programmer - og rydde op i registreringsdatabasen.

Men unlocker og Revo Installer Free er mere effektive?
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. september 2017 - 13:03 #5
Jeg vil svare ja til at Unlocker er mere effektiv end CCleaner.
Jeg har selv haft nogle programmer/drivere der næsten ikke var til at "udrydde" men dette klarede Unlocker. Det er som om dette program "går mere i dybden" end CCleaner. Revo har jeg ikke erfaringer med.
Avatar billede jalved Ekspert
27. september 2017 - 13:20 #6
# 5 Tak for tilbagemeldingen. Det vil jeg lægge mig på sinde til næste gang noget skal luges ud.
Avatar billede madsby Mester
27. september 2017 - 16:42 #7
Tak for de gode råd.
På HPs hjemmeside har jeg fundet en anvisning på hvordan farveprint slåes til under printeregenskaber.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 16:55 #8
#7 Kan du lige linke til siden?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 16:56 #9
Og under printeregenskaber der stod den så ikke til at printe i "grayscale" som jeg skrev i #1?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2017 - 17:07 #10
Avatar billede madsby Mester
28. september 2017 - 14:43 #11
Supportsiden er her: https://support.hp.com/dk-da/product/hp-color-laserjet-cm1015-cm1017-multifunction-printer-series/1846080/document/c02005997
Device Type stod til "auto detect" den skulle rettes til "color"
Mvh.Mads
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2017 - 15:58 #12
Tak Mads :-)