Avatar billede Jane Doe Praktikant
29. september 2017 - 22:07 Der er 1 kommentar

Ingen internetforbindelse på Android devices - kun på Apple

Jeg har brug for hjælp da vi herhjemme pludselig ikke kan komme på nettet med Android Tablet og windows pc.
Men dem af os der har iPhone, iPad og Mac kan godt komme på vores wi-fi.

Vi har rodet lidt med vores router, da vi ville forsøge at bytte den ud med en anden og det er efter vi har rodet med det, at det er gået galt.

På Samsung Tablet ser det ud til at der er forbindelse og det hele, men enten siger den, man er offline, eller også siger den "dns probe finished - no internet"
Når jeg søger på nettet kan man muligvis godt fikse det på en pc med at gå ind i  command promt - men det kan man ikke på en tablet.
Jeg har forsøgt at rydde cachen i browserhistorik, genstarte tablet 100 gange, tænde og slukke routeren et utal af gange
Men i og med det også kun er Android devices, der ikke kan gå på nettet virker det mystisk.

Når jeg går ind i indstillinger på Samsung Tablet - og under wi-fi og finder netværket den er koblet på, så står der

Signalstyrke: meget stærk
Sikkerhed: WPA2PSK
IP-adresse: her er der angivet 10 tal

Går til webside: http:// her er der angivet 8 tal - som tilhører routeren

I avanceret indstillinger for netværket

IP-indstillinger: DCHP
Proxy: Ingen

Jeg har virkelig prøvet at søge højt og lavt på nettet efter løsninger - uden held

Er der nogen der har gode ideer??? Både til android Tablet og Alm bærbar der kører windows 10
Avatar billede INK Ekspert
29. september 2017 - 22:29 #1
Nu er det jo svært at vide hvad du har rodet med på routeren, men du kunne overveje en nulstilling og så starte forfra.
Er det din egen indkøbte router eller er den leveret fra din internet leverandør?

Routeren sender måske på både 2,4 0g 5 GHz båndet. Har du ved en fejl slået det ene fra?
Har du pillet ved båndbredden på de to frekvenser. Kan på nogle routere stilles til automatisk eller manuelt valgt 20, 40 eller 80 MHz.