Avatar billede larsen45 Juniormester
01. oktober 2017 - 13:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

vbscript indsæt ip adresser fra txt fil og kør i cmd

Hej søger hjælp til en simple måde at trække ip adresser ud af en txt fil i notepad.
Og overfører til cmd prompt, hvor der kan laves et ping med hver ip adresse.
Og når de er kørt, gemme resultat i en ny txt fil på computeren.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. oktober 2017 - 18:09 #1
Avatar billede bvirk Guru
01. oktober 2017 - 22:48 #2
Ved at indpakke vbscript i en .wsf fil får man konstanter og objekt identifiers forærende. Skal kaldes med cscript.

<?xml version="1.0" standalone="yes" ?>
<job id="pinglog">
    <object id="pFSO" progid="Scripting.FileSystemObject"/>
    <object id="pShell" progid="WScript.Shell"/>
    <reference object="Scripting.FileSystemObject"/>

    <script language="VBScript">  <![CDATA[
        dim line,bWaitOnReturn
        bWaitOnReturn=true
        'set bWaitOnReturn=true for waiting on each cmd window to finish

        if WScript.Arguments.Count < 2 then
            WScript.StdOut.WriteLine "pinglog infile outfile"
        else
            with pFSO.OpenTextFile(WScript.Arguments(0),forReading)
                while not .AtEndOfStream
                    pShell.run "cmd /C ping " & .ReadLine & " >>" & WScript.Arguments(1),,bWaitOnReturn
                wend
            end with
        end if
    ]]> </script>
</job>
Avatar billede larsen45 Juniormester
12. februar 2018 - 09:23 #3
Mange tak for hjælpen