Avatar billede himmelko Juniormester
04. oktober 2017 - 14:12 Der er 5 kommentarer

Penclic R2 Mus - hopper op ved scrolling nedad

Min ikke mange måneder gamle Penclic mouse er begyndt at hoppe op hver gang jeg scroller ned. Den scroller 4 ud af 5 gange tre trin ned og to trin op igen. Og 1 ud af 5 gange virker den og scroller ned som jeg ønsker det.
Jeg har prøvet at justere DPI ved at holde højre- og venstretast inde i 3 sekunder, flere gange, men det gør ingen forskel.
Der er strøm på, og den lyser ikke rødt.
Jeg har samtidig en almindelig mus tilkoblet, og denne scroller og virker fint. De har begge hele tiden været tilkoblet, og Penclic virkede fint det første stykke tid.
Er der nogen der ved hvad der kan være galt?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2017 - 14:31 #1
fysisk defekt

det er altså ikke alting der fejler, pga windows, men det kan siges at win 10 har over 10000 irriterende fejl.

så jeg ville teste musen på en ANDEN win10 computer. hvis den heller ikke virker der, så er den jo fysisk defekt! derfor, test lige musen på en anden maskine!
Avatar billede himmelko Juniormester
04. oktober 2017 - 14:46 #2
Men det er som regel et bedste bud @sidwave ;)
Jeg prøvede dit forslag, og du har ret, den virker heller ikke på en anden win10 pc. Så den er nok allerede gået i stykker.
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2017 - 15:03 #3
Har du en kvittering (eller kan forhandleren se, at du har købt den), så henvend dig til butikken og få en ny på garantien. Den skulle da gerne kunne holde lidt længere.
Avatar billede himmelko Juniormester
04. oktober 2017 - 15:24 #4
Den er købt på computersalg.dk som på deres hjemmeside skriver "Ved indsendelse af defekte eller forkerte varer til Computersalg A/S, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres (eller fejlen ikke er omfattet af garanti / reklamationsret), vil varen blive tilbagesendt til kunden og i enkelte tilfælde kan der være pålagt et test- eller ekspeditionsgebyr. Gebyret er kr. 420,- pr. time inkl. moms, idet der beregnes minimum 1 time. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning."
Så derfor ville jeg være fuldstændig sikker på at det virkelig er en fejl først, for ikke at ende med en regning på 420 kr ekstra :)
Det er det dumme ved at købe på nettet...
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2017 - 08:34 #5
det er ulobligt, og du skal bare fastholde et nej og oplyse at deres "regler" we ulovlige og at det tagrre 5 minutter at vinde den retsag.  forid, der ved de nemlig.!