Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
04. oktober 2017 - 18:48 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Efter installation af win 10.

Hej
jeg har en acer maskine og en windows tablet som har samme problem.
efter installation af win 10 har min computer valgt at lave sort skærm i nogle tilfælde.
1) når jeg skal skrive på internettet i søgefeltet ( uanset om jeg vælger google eller E) kan jeg ikke se min tekst ( dvs. teksen er hvid)
2) når jeg kigger i indstillinger på computerene kan jeg ikke se teksten hvis der er hvid baggrund ( som i feks. fjern programmer, men logoerne er der)
3) i word er baggrunden på siden sort og teksen hvid, også selvom jeg har lavet om på layout. dette gælder også Excel arket
4) når jeg går ind på min bank og vil logge ind med nem id kan jeg ikke se hvad jeg skriver.

jeg har været inde og kigge i tema og valgt "lyst".
jeg får en pop-up på den ene computer hvor der står dolby advanced audio har en vercion der hedder 7.2.8000.17 og vil gerne have 7.2.7000.4 men at jeg skal installere en gyldig kombination af driver og software. men det er ikke på tabletten, derfor forventer jeg ikke dette har noget med det at gøre.

håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2017 - 19:03 #1
Kan måske være sådan noget her?

https://www.youtube.com/watch?v=5RTCaX_iEoA
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2017 - 19:10 #2
Du kan også gå ind i kontrolpanelet. Jeg kan ikke huske navnet på menuen, men den hedder Personalization på engelsk.

Prøv og kig på, hvordan baggrund, farver og temaer er sat op.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2017 - 20:19 #3
Jeg tror, at det er bedst, at gå i Start, PC indstillinger, Opdatering og sikkerhed, og der vælge Genoprettelse. Så kan du få en ny Windows, uden at miste dine data.
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2017 - 20:24 #4
# 3 Det synes jeg bestemt også kunne være en mulighed, men hun skriver, det er både hendes laptop og hendes tablet. Så noget kunne tyde på, der er en indstilling eller noget, der går galt, når hun installerer windows.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2017 - 20:51 #5
#4 En indstilling? Hvad tænker du på?

@Charlotte Viborg, er den Windows en opgradering? Hvis det er, kan det skyldes en konflikt med noget at det som lå på disken i forvejen.
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2017 - 21:15 #6
#5 Jeg tænker, at det er sigende, fejlen både opstår på hendes laptop og hendes tablet. Der er jo formodentlig ikke samme programmer eller hardware på begge.

Men der kan selvfølgelig fx også være det samme program på begge, som måske kan skabe problemer ved en opdatering til windows, som du foreslår. I første omgang synes jeg dog det lyder mest sandsynligt, det handler om noget simpelt et sted under de relevante indstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2017 - 21:19 #7
Det kan jo være det samme program, som kokser på begge PCér?
Men nu må vi jo se hvad spørger skriver.
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2017 - 21:23 #8
#3 og #5 Hun kan selvfølgelig også bare prøve at genoprette både laptop og pc... Tit er genoprettelse jo den bedste genvej til at fikse tingene.
Avatar billede 450025 Ekspert
05. oktober 2017 - 03:26 #9
Gjenopprette ser her dette nevnes en fin tanke, også jeg gjør Brølere på data, med en gang dette skjer oppdager jeg her har jeg problem?

Microsoft gjør det for meg, glem  dette dem vet ikke noe om datataen din er ok, jeg setter selv mine punkt selv når Dataen er i 100% i Topform dem andre sletter jeg.

Gjett hvor mange gange jeg har reddet en situasjon, derfor fungere min data perfekt hele tiden, nå driv jeg ikke med bare Brølere hele tiden, men dette er en liten smart ting Microsoft har fått til.
Når det gjeller Taplett da er jeg helt blank for det har jeg ikke. Nå er der så mange flinke her ikke mist motet. Ha en fin dag.
Arne.
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
05. oktober 2017 - 09:21 #10
Løsningen fundet.

Jeg havde hovedsageligt koncentreret mig om computeren op til dette indlæg. derfor valgte jeg at tage min laptop, da jeg skulle gennemgå jeres svar, så jeg havde nogle friske øjne og ikke tænkte, "jamen det har jeg jo prøvet" :-)

jeg går igennem jeres forslag punkt for punkt for at sikre mig at jeg ikke overser noget.

Det viser sig at min computer og laptop taler sammen. hvilket vil sige, at sådan noget som baggrund og farver styres af laptoppen... i dont know why. :-/

i laptoppen kigger jeg på linket til magnifying og på grundinstillinger til farver og tema.
i temaet ser jeg at det er bruger defineret ??? WHAT med sort skærm. Jeg retter dette og vupti, så retter det sig også på computeren.
så simpelt
jeg går dog ind og retter farver og også temaet til så det passer, og dermed er alle min problemer på begge computere klaret.

MEN hvordan kan de synkronisere ?? jeg har noget der hedder One drive. kan det gøres derigennem ????  men det er mig en gåde at de taler sammen når jeg bestemt ikke ønsker dette.

Mange tak for alle jeres svar jeg har lært noget nyt fra Jalved, ved linket til youtube. Super info.
TAk Valby, dit indlæg var bestemt det jeg ville prøve hvis ikke der viste sig andre muligheder herinde, men jeg er altid nervøs for at miste data. :-)

Arne: tak, jeg vil prøve at finde et link til microsoft som måske kan hjælpe mig en anden gang, hvis de smarte folk herinde ikke kan.

Endnu engang tak for alt jeres hjælp, jeg er meget overrasket over jeres reaktionstid og meget imødekommenhed.
Jeg håber jeg kan gøre noget for jer en dag.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2017 - 12:49 #11
Ok.  😊
Avatar billede jalved Ekspert
05. oktober 2017 - 12:53 #12
Godt, du fandt ud af det.

Og rart, at du vendte tilbage og forklarede, hvordan du gjorde, så andre evt. kan få noget ud af at læse det senere.
Avatar billede 450025 Ekspert
05. oktober 2017 - 13:19 #13
# 12 Takk for dine ord jalveddet varmet, kunne folk lære dette en gang for alle så fint vi kunne ha det, og vi som prøver å hjelpe, gi oss en sjangs til og hjelpe.

Er det Laptopp? Stasjonær? hvilket System Versjon 98????  Win7 eller Win10?
Hva er problemet? Når skjette dette? Og hva har du selv gjort?

Mener ikke vi hjelpere skal bli arbeidsledige neida ingen fare i det, men vi legger tros alt en innsats bak det. det vi gjør, Klare vi dette er alle Velkommen i COMPUTERWORLD du får hjelp, og du kan selv hjelpe til også

Ha en fin dag alle sammen. Takk jalved.
Arne.
Avatar billede jalved Ekspert
05. oktober 2017 - 15:05 #14
Det var fine ord Arne :-)
Avatar billede hjolsen Ekspert
05. oktober 2017 - 19:27 #15
Du bruger sikkert samme Microsoft konto på begge maskiner . Under indstillinger --> konto ..> synkronisering kan du se/vælge hvad der bliver synkroniseret .