Avatar billede Monkeybrain Juniormester
05. oktober 2017 - 14:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

XML

hej

jeg har dette script der indlæser en XML-Fil på min server. Men er der nogle muligheder for at forbedre Parser hastigheden da filen indeholder 55.000 linjer?

                                    For Each xmlProduct In objXMLDoc.documentElement.selectNodes("stock_item")

                                    productCode = xmlProduct.selectSingleNode("sku").text
                                    productName = xmlProduct.selectSingleNode("qty").text
                                    if productCode = rs("SKU") then

                                        strSKUStock = Server.HTMLEncode(productName)
                                        LineSkuStock = " / " & strSKUStock

                                    end if
                                    Next
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2017 - 17:48 #1
Jeg tror at det er tid at skifte fra XML fil til database.

:-)
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
05. oktober 2017 - 17:58 #2
Jeg får filen 3 gange om dagen. Vil du foreslå at jeg parser den ind i en sqldb ved et cronjob feks.?

eller er det helt skidt tænkt?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2017 - 18:01 #3
For eksempel. Enten noget som koerer med bestemte intervaller (cron) eller noget som monitorerer directory for nye filer.