Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. oktober 2017 - 19:31 Der er 3 kommentarer

'Fast-IP' hos Yousee

Jeg har et såkaldt 'Fast IP-adresse' hos Yousee, men den er uden varsel blevet ændret 3 gange i løbet af det sidste år ;-(
Findes der en work-around hvor man kan oprette en fast-IP adresse hvor jeg så kan indtaste den nye IP-adresse fra Yousee.
Det drejer sig om mange der har adgang via FTP og en server jeg har stående.
Yousee er umulige at snakke med om problemet!
Avatar billede Little Helper Seniormester
07. oktober 2017 - 17:25 #1
Hvis jeg var dig ville jeg opsætte noget Port forwarding i din Router, Det vil så være ligegyldigt hvilken IP du har om den er Static, Dynamic eller har en static som ISP nogle gange ændre. Den vil forblive den samme.

MvH.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. oktober 2017 - 17:41 #2
Det lyder som noget jeg skal kigge på ;-)
Avatar billede rj2 Praktikant
23. november 2017 - 11:46 #3
Tråden er ikke helt ny, men jeg prøver lige alligevel:

Du kan ikke bare lave en port forwarding, denne vil altid bare være fra din offentlige ip adresse.

Din chance er at købe et domæne og så via f. eks. gratisdns.dk pege på den gældende ip adresse. Hos gratisdns kan du selv ændre din ip adresse og det vil så altid pege rigtigt.