Avatar billede ErikHg Ekspert
09. oktober 2017 - 17:02 Der er 5 kommentarer

Canon MP640 og Canon iX6800 WI-FI problemer

Jeg har to printere hhv. en Canon MP640 og en Canon iX6800. Begge disse printere kan køre trådløst, men jeg kan ikke få dem til det, så de kører med USB-kabel.
Styresystemet er Windows 7 64 bit på en hjemmebygget stationær pc.
Håber at noget kan hjælpe.
Avatar billede milter Ekspert
09. oktober 2017 - 20:17 #1
Har du set på linkene herunder som udgangspunkt:

http://ugp01.c-ij.com/ij/webmanual/Tutorial/iX6800%20series/DA/TRL/trl-0003.html

https://www.canon.dk/support/consumer_products/pixma_printer_wireless_connection_setup/ix6850_printer_wireless_connection_setup/

Og så ville jeg ikke blive totalt overrasket, hvis den trådløse tilkobling ikke virker med Windows 7, eller at metoden er ganske godt skjult  ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. oktober 2017 - 20:47 #2
Jeg har downloadet driverne til Canon MP 640 printeren fra Canons hjemmeside, og ud for disse drivere står Win Vista, Win 7, Win 8/8.1 og Win 10, så det må da kunne være mulighed for det kan lykkes. Den virker også perfekt med USB-kabel.
Avatar billede milter Ekspert
09. oktober 2017 - 22:11 #3
Som jeg læser vejledningen, skal du starte helt forfra med driver-CD'en for at sætte det op korrekt.

Jeg har selv en ix6850, som er tilsluttet en XP-maskine med kabel uden problemer. Da jeg anskaffede mig den for ca.6 måneder siden, forsøgte jeg uden held et par gange at få den tilsluttet via WI-FI. Jeg har egentlig ikke brug for WI-FI-forbindelse til den, så jeg opgav at gå i dybden med det, og før de slemme bandeord fik overtaget i mine tanker ;-)

Kan du se den/dem i din router? Og du har vel kke MAC-filtrering slået til i din router, så de ikke dukker op?

https://goo.gl/GhhNsS
Avatar billede kurtba Ekspert
09. oktober 2017 - 23:11 #4
Her er vejledningen til opsætning af trådløst netværk.
https://www.canon.dk/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mp_series/pixma_mp640.aspx?type=faq&search=1&gsa_support_product=PIXMA MP640&q=tr%C3%A5dl%C3%B8s&searchurl=/support/consumer_products/content/faq/?itemid=tcm:81-679537
Jeg vil foreslå, at du først afinstallerer alt vedr. printeren. Tag usb kablerne ud, så de ikke skaber støj på linjen. Husk under pkt. 7 at vælge trådløs forbindelse, ellers vil den ikke senere finde printeren. Følg vejledningen nøje, så burde det virke. Jeg har sat flere Canon 640 op til trådløs brug hos venner og bekendte, og kan ikke erindre, at det skulle have givet nogen specielle problemer. Men det er vigtigt, at man følger vejledningen nøje.
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. oktober 2017 - 10:13 #5
#4
Jeg har også tænkt på at fjerne alle printerdrivere og programmer, og starte op igen med at installere dem igen.
Jeg mener ikke at Windows 7 er specielt drilagtig vedr. installation af hhv. drivere og programmer, nærmere tværtimod. Så jeg vil gå i gang med "projektet". Lykkes det ikke har jeg jo stadig USB-forbindelserne at falde tilbage på.