Avatar billede MSK Praktikant
12. oktober 2017 - 08:13 Der er 2 kommentarer

Lenovo vil ikke vågne fra dvale

Hej

Jeg har problemer med, at når jeg klapper min computer sammen, og den går i dvale, så vil den ikke tænde igen, når jeg åbner den. Det tvinger mig til at holde tænd/sluk-knappen nede og dermed afbryde computeren helt og starte den op på ny.

Computeren er en Lenovo X1 Carbon, som kører Windows 10.

Det er meget irriterende. Er der nogle der har en løsning på det?

Mvh
Morten
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2017 - 11:45 #1
hvis du fik geninstalleret Windows, skal du nok installere alle drivere igen (system update hjælper med lenovoer);
ellers slå dvale fra, og ændre det til at den i sted for går i slumre når du klapper den sammen
12. oktober 2017 - 22:40 #2
Du kan prøve at de- og genaktivere dvaletilstand- gør som følger:

1. Klik på Start, og skriv derefter "CMD" i feltet efterfulgt af "ENTER"
2. Højreklik på kommandoprompt i listen søge resultater, og klik derefter på Kør som administrator.
3. Klik på Fortsæt, når du bliver bedt om account creds..
4. Indtast "powercfg.exe / hibernate" i kommandoprompten og derefter "ENTER".
5. Skriv "exit"-> "ENTER" for at lukke promtens vindue.

For at gøre dvale tilgængelig igen, starter du bare fra pkt. 1 og tager en tur til. Dette har afhjulpet lignende problemer
i visse tilfælde, men der er bestemt ingen garanti! Jeg har hørt om problemet en snes gange efterhånden igennem de sidste
par år. Det virker som om, at det har ramt ret mange, ret bredt - og så vidt jeg er orienteret pt. er der ikke frigivet en
officiel løsning, forklaring eller noget som helst fra producentens side.