Avatar billede Peter Praktikant
14. oktober 2017 - 10:04 Der er 4 kommentarer

God til prisen?

Hej, jeg skal købe en bærbar som opfylder disse krav
- gaming (Battlefield 1, Pubg osv)
- skole arbejde
- transportabel
- god batteri levetid
Synes i den bærbar er god til prisen:

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80YY0010MX/lenovo-legion-y520-15-6-gaming-barbar
Avatar billede jalved Ekspert
14. oktober 2017 - 11:49 #1
Hej Peter

Tag også en søgning på Eksperten. Måske kan du få et par gode ideer fra de tilsvarende tråde, der har været den eneste måned med folk, der har spurgt om tips til en god computer. God jagt.
Avatar billede jalved Ekspert
14. oktober 2017 - 18:09 #2
Avatar billede Carnac Forsker
15. oktober 2017 - 09:30 #3
Hvis du vil have bedste value/ cost ratio, så er det Lenovos Legion serie, eller Acers Aspire VX15 serie du skal have fat i.

Den du har fundet er helt fin til prisen. Du finder nok ikke noget meget bedre, andet end ved Black Friday, restsalg, åbningstilbud eller weekendtilbud.

Nu skriver du specifikt BF1. BF1 kan have fordel af en i7-core, i5 kan dog godt gå an. Ellers er GTX1060 helt perfekt til BF1.

i7+GTX1060 kan dog godt gå hen og blive rimelig dyrt. Så med mindre du kan finde én på tilbud, så er det nok bedst bare at holde sig til den du har fundet.

Mht batteritid og portability (ikke hvor mange usb-porte den har, men hvor let den er at transportere), så er det desværre sådan at gaming og batteritid + portability ikke kan kombineres. Med mindre du er villig til at smide 15-25.000 kr for en Razer Blade Pro eller Asus´ topmodeller.

Gaming laptops fylder meget, er tunge og bruger meget batteri. Dette skyldes at der skal være plads til ekstra store batterier samt ekstra store køle- og  ventilations-systemer for grafikchippen.

Der er selvfølgelig mange der gerne vil kombinere deres gamer-pc med en skole-pc, og derfor går på kompromis med batteritiden og portabiliteten. Og det er helt fint. Der er dog også en del der vælger at holde de to ting adskilt, og derfor investerer i to pc´ere, så de har en ren gamer-pc og en ren skole-pc. Det er så dyrere, men bestemt en mulighed. Og faktisk den eneste mulighed, hvis du ønsker god batteritid og portability på din skole-pc. Med mindre, som sagt, at du er villig til at smide en mindre formue.
17. oktober 2017 - 08:48 #4
Den skulle være meget god og et godt køb har jeg hørt fra en ven der har en