Avatar billede jepper1992 Mester
16. oktober 2017 - 19:05 Der er 6 kommentarer

Host website uden webhotel

God aften med eksperter

vil gerne prøve at lave en hjemmeside som et hygge nørde projekt, men kom til at tænke på om det er muligt at hoste sin egen hjemmeside, uden at skulle bestille et domæne ved et webhotel, ved at bruge windows iis og et .local domæne, og på den måde kunne tilgå siden via ip og navn?
Avatar billede Torstved Novice
16. oktober 2017 - 19:10 #1
I filen hosts /system32/drivers/etc kan du angive lokal fortolkning af domæner
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2017 - 19:27 #2
du kan så kun tilgå den lokalt - ip udefra kan skifte alt efter din internetudbyders forgodtbefindende.
Skal den sikkert kunne tilgås af andre via navn eller ip, så se på fx https://www.blogger.com/blogger.g#welcome
(blogger er google)
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2017 - 08:42 #3
jeg vil fraråde dig at lave en hjemmeside, som befinder sig i dit hus/lejlighed!
du bliver med det samme angrebet af robotter der vil sprede virus, og de vil så inficere din computer via netværket. og der vil komme over 1000 angreb om dagen.
(i samme øjeblik din hjemmeside bliver public på internettet)

du kan nemt få gratis hosting til hjemmeside.
der findes en del, prøv at google "gratis webhosting".
her er en: https://www.hostinger.dk/gratis-hosting

og der er noget som 123hjemmeside.dk
Avatar billede jepper1992 Mester
16. november 2017 - 14:47 #4
Ja der er selv en risiko ved at hoste det på sit eget net, ved godt der er mange gratis hosting sider på nettet, kender også godt 123hjemmeside.dk, men det er for at undgå dem
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2017 - 16:13 #5
ellers - start med et cms - der er det kodet, så de fleste fælder er sikret, og der er typisk masser af muligheder for templates og udvidelser.
https://wordpress.com/
fra 0 kr/md på deres server (så er bla backup og firewall på plads)
Avatar billede Jesper Hansen Praktikant
02. maj 2018 - 14:25 #6
Med de priser som der er på webhosting markedet, så kan jeg simpelthen ikke se det kan betale sig. Du kan eksempelvis få et medium webhotel hos webhosting.dk for 50 kroner pt. (Det første år)