Avatar billede rmadsen80 Juniormester
29. oktober 2017 - 16:01 Der er 3 kommentarer

Indsær værdi i celler hvis der er X i en bestemt celle

Hej Eksperter.

Jeg har lavet et ark til arbejdstider.
Jeg har alle tider liggende i lister. men jeg ville gerne havde den til selv at, sætte de rigtige tider, hvis jeg sætter X i en celle.

Det skal være en formel, så det kan køre på en mobil enhed.
Avatar billede Mads32 Ekspert
29. oktober 2017 - 19:58 #1
Du må forklare lidt nærmere, eller lave et lille eksempel på hvad du vil have.

Hvor står listen ???

Hvor vil du sætte x ???
Skal der sættes flere  X  ???
hvor skal tiderne vises
Avatar billede rmadsen80 Juniormester
01. november 2017 - 18:13 #2
Ja, det er jeg gerne ville er, en formel som kan:
Hvis der fx. er X i A2 skal den skrive 7 i C2. Formelen, kunne stå i B2.
eller
formel i C2 som stadig kigger om der er x i A2. men så skal den også havne en rulle liste med talende 0-24.
Avatar billede Mads32 Ekspert
01. november 2017 - 21:13 #3
Hvis en formel skal vise 7 i C2, så skal formlen stå i C2.

Lav et skema så jeg kan se hvad du vil have, så kan jeg også se om det er en fornuftig måde at stille det op med en rullelist afhængig af 1 x.

Det er måske smartere med en rulleliste i kolonne A, hvor du direkte vælger start tider.

Eller lave et lopslag, når du indtaster et klokkeslet som start, kommer der automatisk et sluttid.

Jeg vedlægger et eksempel med Lopslag.

https://www.dropbox.com/s/l356c76e4tos80b/Madsen80.xlsx?dl=0