Avatar billede hebberit Novice
31. oktober 2017 - 08:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hp envey

Min printer udskriver ikke mere i farver. Det er ligemeget hvad jeg gør. Heller ikke testsiden er i farver. Blæknivauer i begge printerhoveder er normalt. har nogen noget input til dette problem
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. oktober 2017 - 08:50 #1
Nu har du ikke skrevet noget modelnummer, men så vidt jeg kan se er Envey serien blækprintere.

Siden selve testsiden også mangler farver, kommer der logisk nok ikke noget ud af farve-patronen (erne?).

Det er et yderst normalt problem at blækket størkner i printdyssen/printhovedet, hvis der går længere perioder uden brug.

Har printeren printhovedet bygget ind i patronen, er det letteste resultat at købe en ny patron. Har den selvstændigt printhoved (der er ikke noget elektronik/metal tingeltangel på blæktanken, hvor blækket kommer ud), skal printhovedet skiftes.

Afhængig af hvor let det er at komme til, kan du forsøge at opløse den størknede blæk med varmt vand, sprinklervædske eller isopropylalkohol i nævnte rækkefølge...
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. oktober 2017 - 10:08 #2
Det er vist ikke så godt med varmt vand, da dette indeholder kalk. Man kan købe noget demineraliseret vand og varme dette op. Dyserne er jo ganske små, og der skal ikke meget til før disse blokeres.
Mht. isopropylalkohol er dette ganske efkektivt.
Avatar billede hebberit Novice
31. oktober 2017 - 13:39 #3
Det er ikke farvepatronerne. Det kan jeg klart afvise. Begge printerpatroner er nye og jeg kan let konstatere, at der kommer farve ud af patronen. Jeg har nu forsøgt at få printeren til at udskrive en testside. Ingen problemer. Vælger jeg derimod et farvefoto bliver det allerede i de indledende valg markeret som sort/hvid. Vælger jeg at dobbeltklikke på et farvebillede og udskrive fra Microsofts standardbilledviser, kommer det heller ikke frem til printeren i farver. Som jeg ser det må det være et eller andet i software eller Driver, eller en afkrydsning i et felt jeg overser, eller ikke kan finde. yderligere input modtages gerne. Jeg bruger Win. 10 på en næsten ny acer laptop
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. oktober 2017 - 13:52 #4
Så skal vi lige have afklaret - kommer testsiden fra printeren selv i farver eller ej? - du starter med at skrive at den ikke kommer med farver, men skriver nu at den gør...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. oktober 2017 - 13:53 #5
HVIS nu der kommer farver på testsiden - så se her: https://h30434.www3.hp.com/t5/Inkjet-Printing/Envy-4520-only-printing-in-Black-and-white/td-p/5750997

I bund og grund - gå ind i egenskaber for printeren, vælg "Avanceret", og tjek at "Gråtone" ikke er hakket af.
Avatar billede hebberit Novice
31. oktober 2017 - 19:10 #6
Hej Ole_madsen
Tak for de mange input. Ja det er altid svært at udtrykke sig klart og entydigt. Så langt er jeg nu nået. Når jeg går ind under indstillinger og vælger at åbne printerappen HPsmart og vælger at udskrive billeder. er indstillingen sat til farve og det kommer ud i farve. Netop prøvet. Når jeg højreklikker på et billede og vælger udskriv, er det stadig i gråtoner. Som du skriver. det burde være ret simpelt. Jeg har ledt og ledt og kan ikke finde knapperne udskriv i farve eller gråtoner under avancerede indstillinger for printeren, men nu kan jeg øjensynligt printe ud i farver gennem HP Smart. Tak for hjælpen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. november 2017 - 09:37 #7
Du skal ind via kontrolpanelet, hvis vi snakker Windows. Her bør du kunne finde "Devices and Printers" - vist kaldet "Enheder og printere" på dansk.

Højreklik på printeren og vælg "Printer Preferences" eller "Printeregenskaber".

Det er på et af fanebladene her du finder "Avanceret".
Avatar billede hebberit Novice
01. november 2017 - 18:14 #8
Ja jeg er helt med. Har efterhånden været derinde en 15 - 20 gange. Dialogboksen under fanerne, der er under "avanceret"Har besluttet at starte helt fra bunden. Afinstallere alle programmer, der relaterer til printeren og installere printeren på ny.
Avatar billede hebberit Novice
06. november 2017 - 11:13 #9
Så er problemet løst. Efter at have downloadet ny software, som ikke gav nogen ændring, lykkedes det mig at kontakte hp Danmark telefonisk og få en supportmedarbejder. Problemet ligger i en manglende/forkert kommunikation mellem Windows 10 og HP driveren. Han foreslog en ældre driver, der kunne det samme og vupti kom dialogboksen frem, hvor man kan afkrydse henholdsvis sort/hvid og farve.
puh ha den var bøvlet.