Avatar billede iben Novice
01. november 2017 - 16:16 Der er 4 kommentarer

Hvordan kan jeg åbne .pr5 fil på macbook air?

Vi har et elektrisk styresystem i vores hus. Elektrikeren har givet mig en USB med en back-up, hvor jeg selv skulle kunne gå ind og ændre på opsætninger m.v. Nu har jeg et problem med noget lys, der er gået ud, og derfor sætter jeg USB i min Macbook Air og finder ud af, at filen der ligger derpå er en .pr5 fil. Hvad gør jeg? Jeg har forsøgt at google mig frem til et program, der skulle kunne åbne den, men kan ikke finde ud af det. Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede INK Ekspert
01. november 2017 - 17:16 #1
Kunne Google dette
https://file.org/extension/pr5

Kunne tænkes, der kun findes Windows programmer, der kan åbne og arbejde med filen??
Avatar billede milter Ekspert
01. november 2017 - 17:35 #2
Siden herunder er den eneste, jeg har fundet, som kan henvise til et program:

https://www.filetypeadvisor.com/extension/pr5

Og de henviser så til programmet "Automation Studio", som du kan læse om herunder:

https://www.br-automation.com/en/products/software/automation-studio/

Programmet kan ifølge oplysninger på deres egen hjemmeside kun køre på Windows, men selv med den oplysning har jeg på fornemmelsen, det bliver en del  mere kompliceret end bare at installere og så gå ind og klikke på computeren for at justere/reparere.
Avatar billede iben Novice
01. november 2017 - 19:32 #3
Tak for hjælpen. Jeg giver op og tager fat i min elektriker.
Avatar billede milter Ekspert
01. november 2017 - 19:43 #4
Velbekom.