Avatar billede Novice-1 Seniormester
02. november 2017 - 18:04 Der er 4 kommentarer

HP 1110 laser -vil KUN udskrive potræt ½ del af tekst eller landskab = bredformat

efter jeg fik ny pc med win 10 prof  er min printer begyndt at opføre sig  -som vinden blæser når jeg modtager dokumenter i  min gmail

enten udskriver den på højkant  og så kun ½delen/ venstre del af teksten
--i potret format
og ellers udskrev den liggende  - men så kun øverste del af teksten
har lige afinstalleret/ geninstalleret -men stadig  det samme

Er der en eller anden "detalje" jeg har overset
(--eller har det noget med browser og sikkerhedsindstillinger at gøre!?

på forhånd tak
Avatar billede INK Ekspert
02. november 2017 - 19:51 #1
Prøv at gå i indstillinger - enheder - printere/scannere.
Her fjerner du installation af printeren. Derefter genstarter du og geninstallerer printeren.
Gå derefter i administration af printer og udskriv en testside. Nu burde det virke.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
02. november 2017 - 20:05 #2
hej
gjorde printeren uret, dokumentet var i to spalter, nu har jeg kopieret det ind i tekstbehandlingsprogrammet libres og sat to spalter
-og udskrevet ---ganske vist i scanner/ printer Epson xp-247
-går ud fra man kan opnå samme resultat  min

laserprinter  ----der var en  BROTHER  HL 1110  pinligt!!!

om jeg også kan  udskrive dokumenter jeg får i gmail -DIREKT
-med begge printere --blot jeg vælger to spalter
det vil jeg forsøge senere
men naiv som jeg var gik blot  ud fra printeren udskrev en side af gangen
--blot jeg ser mig for og vælger
Avatar billede Novice-1 Seniormester
02. november 2017 - 20:27 #3
Hej ink  bortset fra at det var en Brother - havde afinstalleret -med brothers eget program

der er tale om digital post, der er kommet i gmail på nettet
og begge printere  epson xp-247 og brorher HL 1110 ser kun ud til at kunne udskrive een spalte af  gangen

kan man ikke indstille dem til automatisk at udskrive  2 spalter af gangen hvis dokumentet viser  2 spalter
--også epson der kun ud til at  kunne udskrive potræt  (stående) en spalte -så vidt jeg ka se!
har det noget at gøre med der er tale om digitale dokumenter
eeller hvad gør jeg galt
Avatar billede INK Ekspert
02. november 2017 - 20:45 #4
Nu er jeg på tynd is, men kan det tænkes, at det er billedet på siden du printer og ikke selve dokumentet?

I andre sammenhænge har jeg oplevet, det var nødvendigt at downloade dokumentet og derefter printe.