Avatar billede Mikael Ekspert
07. november 2017 - 10:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fra Vista til Win 7 "enhedshåndtering/ukendte enheder" ???

Efter vellykket installation af Win 7 på en bærbar født med Vista, så ligger der 3 "ukendte enheder" under "enhedshåndtering".
https://i.imgur.com/RSZ91h7.png

Jeg kan slet ikke se, at der ikke er nogen "hardware" som der er mistet drivere til.
Alt fungere nøjagtigt, som da Vista var installeret ??

HP´s egen "HP Support Assistant" melder IKKE om manglende drivere eller fejl. Ej heller giver "update driver" på nettet resultat.

Hvis jeg vælger "fjern" under enhedshåndtering, så dukker de 3 op igen efter en genstart. Deaktivere jeg dem i enhedshåndtering, så dukker de ikke op som "et problem".

Bundkortet har så "plads" til 3 stk hardware. Hvilket aldrig har været "standard" på dén HP model. Og heller aldrig været "monteret"
De 3 pladser er afsat til: Fingeraftrykslæser - Tv modtager og fjernbetjening.

Ikke at det har nogen praktisk betydning. Men jeg undre mig ;)

Inden installationen af den friske Win 7, så blev der isat en anden frisk HD.
(overskrevet med nul via "Mini Tool"). Så det er ikke "rester" på harddisken fra Vista installationen.

Tænker "naivt" om bios laver det nummer ?? Bios er efter installationen af win 7 fra Vista ikke opdateret..
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2017 - 10:53 #1
hvis du går ind på de 3 ukendte enheder, kan du slå deres hardware-id op - hvis du så googler denne id, så bør du komme frem til hvad der mangler - det kan være (næsten) umuligt at gætte sig frem til
Avatar billede Mikael Ekspert
07. november 2017 - 11:07 #2
#1 Prøver tak ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
07. november 2017 - 18:55 #5
Vupti og så er de 3 ukendte væk fra min "enhedshåndtering"

Takker #1 "Thomas"
Fedt tip ;)

FØR:
https://i.imgur.com/RSZ91h7.png

NU:
https://i.imgur.com/4Xcre1P.png