Avatar billede wandaxp Praktikant
08. november 2017 - 08:44 Der er 4 kommentarer

AI kode?

Nogen der har en ide om hvordan man koder AI i ASP?
Er der evt. nogen som vil være med i et projekt med indlæsning og genkendelse af bonner som så kan gemmes i en database med hvad man har købt så hvis noget skal håndteres udner garanti så er det nemt at finde den rigtige bon igen?
Avatar billede Slater Ekspert
08. november 2017 - 09:25 #1
Det er jo noget OCR, du skal have fat i, og det er der ingen grund til at kaste sig ud i at kode selv. Det er et meget stort projekt at lave selv, og der findes glimrende libraries man kan bruge til det, f.eks. indbygget i .NET: https://docs.microsoft.com/en-us/uwp/api/Windows.Media.Ocr

Dog undrer jeg mig over dit valg af ASP. Det lyder som noget der burde være en app, så man kunne tage billeder af sine bon'er med sin telefon direkte fra app'en. Med mindre det kun er digitale bon'er, du mener? I så fald er det jo bare en søgning i ens e-mail-klient.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2017 - 13:00 #2
Avatar billede Slater Ekspert
08. november 2017 - 13:04 #3
#2: Det gælder jo så netop kun digitale kvitteringer.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2017 - 14:51 #4
Man kan selv tage billeder af bon og gemme i Storebox. Jeg bruger CamScanner app til det, da den kan rette billede op og justere belysning så bon står knivskarpt.