Avatar billede e-nymark Juniormester
09. november 2017 - 14:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fritekst søg i hele tabel fra frm-søgefelt

Hej :)

Jeg har en tabel 'SAP_Week' som indeholder 10 kolonner.

Min form hedder 'SAP' her har jeg et søgefelt (Fritekst) heri skal jeg gerne indtaste et ord som så skal søges alle rækker frem som indeholder orderet.
Søgningen skal startes fra VBA-koden via en knap.
Avatar billede terry Ekspert
09. november 2017 - 14:44 #1
I think you will need to build the SQL dynamically. I assume the form also needs to show all records so the Records Source will be something like

SELECT * FROM SAP_Week

Now when you enter your search string you need to Build the WHERE part which goes into the Filter parameter (WITHOUT WHERE)

So Me.filter = "Field1 LIKE *YourSearchString* OR Field2 LIKE *YourSearchString* OR Field3 LIKE ..."
Then turn filter on
Me.filterOn = True
Avatar billede terry Ekspert
09. november 2017 - 14:51 #2
I have an example showing how you can build the Filter, I'll need your email..
Avatar billede fdata Forsker
09. november 2017 - 18:18 #3
Det kan godt være, det er for enkelt; men du kunne jo også bare bruge søgefeltet, som Access er født med (i bunden af formularen). Det søger i alle felter.
"Find næste" er Enter-tasten.
Avatar billede e-nymark Juniormester
10. november 2017 - 06:23 #4
Dim strsog As String
Dim strtekst As String
strtekst = Me.Søg5.Value
strsog = ("SELECT*FROM SAP_Week_new WHERE(Material Like " * "" & strtekst & "" * ")")
Me.RecordSource = strsog
End Sub

Hvad er forkert her ??? Jeg får en Run-time error '13' / Type mismatch
Avatar billede terry Ekspert
10. november 2017 - 09:49 #5
"SELECT * FROM SAP_Week_new WHERE Material Like  * '" & strtekst & "'"

You could try fdata's idea
Avatar billede terry Ekspert
10. november 2017 - 09:51 #6
You can also use the records source instead of filter but to remove the search criteria (filter) requires you change recordsource again. If you us efilter you only need to change FilterOn to False
Avatar billede terry Ekspert
10. november 2017 - 12:35 #7
Hope you found a full solution to your question, not just one field
Avatar billede e-nymark Juniormester
10. november 2017 - 13:49 #8
Hej
Jeg har ikke fundet den helt korrekte løsning, så jeg vil meget gerne hvis du kan sende mig et eksempel på den løsning som du har.

nymark@has.dk.

På forhånd TAK
Avatar billede terry Ekspert
10. november 2017 - 14:16 #9
example sent with explanation :-)
Avatar billede terry Ekspert
10. november 2017 - 14:22 #10
that email doesn't seem to work :-(
I'll try without attachement...