Avatar billede urboklaus Novice
10. november 2017 - 00:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billeder fra Googlefoto tilbage til drev

Jeg har en del billeder der kun ligger på Google fotos, jeg vil gerne have dem kopieret tilbage til mit eget drev igen, jeg kan kun finde ud af at tage hver enkelt billed, men mener der må være en måde at flytte et helt album.
Nogen der ved hvordan?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2017 - 06:19 #1
Ligger de ikke i google drev? Hvis du ikke har google drev, så installer det. Det laver så en mappe på pc med kopi hel automatisk, og holder mappen synkroniseret løbende.
Avatar billede INK Ekspert
10. november 2017 - 06:29 #2
Enig med claes57, men husk så i præferencer for GoogleFotos/GoogleBackup appen, at Mappen GoogleDrev ikke skal indgå! Ellers kører den i loop.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. november 2017 - 08:40 #3
Som de andre skriver, kan man med Google Drive sync få alle Google Drive billederne ned på din PC automatisk, HVIS du i dit Google Photo har aktiveret, at den skal vise billederne i Google Drive.

Jeg synes dog jeg læste for noget tid siden, at Google Drive Sync lever på lånt tid - man ville lave om i funktionaliteten... - og så kan det jo også godt være du slet ikke vil have det hele ned på din PC, eller bruge tid på at vælge/fravælge hvad der skal synkroniseres.

Oppe i højre hjørne af et album er der 3 prikker over hinanden - klik på disse, og vælg "Download Alle". Det kan vist kun gøres på dine egne albums, og ikke auto-generede albums.
...Eller hvis billederne du skal bruge har samme datostempel (eller tæt på), kan du gå over og se alle fotos - i stedet for at markere alle billederne på en dato enkeltvis, kan du markere en hel dag ad gangen, ved at markere ved datoen.
Avatar billede mort1 Ekspert
10. november 2017 - 08:43 #4
Vær opmærksom, at hvis du synkroniserer løbende, så sletter du også din backup, hvis du sletter billeder på din pc.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2017 - 10:36 #5
#3 google drive har skiftet navn til 'backup og synkronisering' - men for alm private brugere er der ikke forskel.
Avatar billede urboklaus Novice
11. november 2017 - 02:04 #6
Tak for svarene, egentligt var det fordi jeg ikke ville have mine billeder i skyen, men have min egen backup.
Jeg er begyndt at scanne gamle billeder ind i erkendelse af at jeg ikke kigger på dem i et album, samt en del video,dfet fylder en del og jeg vil ikke til at have et abb. på ekstra lagerplads når jeg har i forvejen, jeg havde tænkt at jeg ville bruge min egen PC og ekstern HD med WIFI, og jeg ville så sync de to, men jeg har ikke rigtigt kunne flytte dem fra Google foto på en smart måde.
Af svarende at dømme må jeg vel downloade dem fra Google som beskrevet Ole Madsen