Avatar billede jonpet Seniormester
10. november 2017 - 12:47 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Overføre Data til ny HD

Hej
jeg har plads problemer og skal have en større HD.

så er der en måde hvor jeg kan Overføre Alle mine Data og styresystem samt opdateringer til styresystem.

Eller bliver jeg nød til at starte helt forfra på den nye HD ?

MVH
Brian
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2017 - 13:45 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2017 - 14:25 #2
Ja du kan klone. Sidste gang jeg gjorde det, så blev størrelsen på partitioner procentvis større i forhold til de størrelser der var på den gamle disk.

Har du plads til flere diske, kan du bruge den nye disk til lager, hvis du har en hulens masse private data der ligger på C drev.
Avatar billede jonpet Seniormester
13. november 2017 - 19:27 #3
På denne stationær pc har jeg en harddisk på 223 GB, (disk 1) som jeg har Windows på og så har jeg en lager Disk på 1 TB, (Disk 2) så jeg har lager nok.

Men problemet er at jeg har 3. store Spil installeret på Disk 1, som fylder det hele op, så nu har jeg kun 2,23 GB tilbage.
vil gerne have spil installeret på Disk 1, for det er en sata Disk og derfor hurtig,
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2017 - 21:01 #4
Mener du, at du vil flytte de spil fra disk 1 223GB til Disk 2 1TB ?
Sata diske er kun hurtige i forhold til de gamle Ata diske.
Hurtige diske i dag hedder SSD. Solid State drive.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2017 - 21:21 #5
Men bruger spillet disken specielt meget når det først er loadet ind??
Vil mene det er cpu og ram der overtager det meste når det er indlæst.
Er godt klar over at spillet starter hurtigere op, men er lidt i tvivl om det afvikles bedre fra ssd når det er loadet ind.
Tror du har en 250 gb ssd disk med c drev på ikke?
Når den er formateret og klargjort passer størrelsen på 223 gb meget godt.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2017 - 21:48 #6
#5 Det var nu heller ikke ment som et forslag fra min side, bare en oplysnig om, at Sata diske ikke er de hutigste nu om dage. Efter at have læst #3 igen tror jeg du har ret, det er en SSD, der er tale om. Og jeg tror heller ikke der er meget at hente på hurtigheden i spil, og så er der jo heller ingen grund til at slide på den.
Men det er en god ide, at flytte de spil, for med kun 2,23GB til at arbejde med,  kører
disken dårligt, og den liver hurtigt slidt ned.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2017 - 21:54 #7
#6 Nemlig :-)