Avatar billede Tariccen Novice
11. november 2017 - 10:11 Der er 10 kommentarer

Primære skærm tænder ikke ved opstart

Jeg har 2 skærme sat til min computer.
#1 skærm (den primære) er forbundet via et HDMI-kabel.
#2 skærm er forbundet via et DVI-kabel.
Når jeg tænder min computer tænder begge skærme, men #1 skærm "slumrer" automatisk. Jeg skal trykke på "source" knappen, før den "tænder" og viser min startskærm.
Skærmen er indstillet til HDMI, så jeg forstår ikke, hvorfor den ikke starter op ligesom den anden skærm.
Det skal siges, at jeg ikke havde problemet, da jeg havde den sat til med et DVI-kabel, så jeg spekulerer på, om det er fordi den er forbundet med et HDMI-kabel.
Håber nogle kan hjælpe mig :)
Avatar billede Mikael Ekspert
11. november 2017 - 11:31 #1
På visse computere, så kan man under "bios" indstille så "ekstern" skærm automatisk starter ved start af computeren.
Bemærk at "leg" med bios, skal gøres med omtanke ;)
Avatar billede Tariccen Novice
11. november 2017 - 11:59 #2
Mikael:
Men burde den ikke starte automatisk, når den er indstillet som den primære skærm? Den er jo netop ikke ekstern.
Avatar billede Mikael Ekspert
11. november 2017 - 12:59 #3
#2 Aner det ikke.. Som skrevet, så KAN der være en indstilling i bios, som MÅSKE kan/skal rettes til.. ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
11. november 2017 - 13:03 #4
Havde overset at det er en stationær pc du har.. Beklager ;)
Avatar billede Tariccen Novice
11. november 2017 - 13:10 #5
Det er bare i orden. ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2017 - 13:28 #6
vedr skærm1, kan du i skærmindstillinger på skærmen selv indstille slumre eller evt øko-mode, så den holder sig aktiv til windows er klar?
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. november 2017 - 14:02 #7
Prøv at taste: Windowstast + P
Så kommer der en menu i højre side, hvor du kan se forskellige skærm indstillinger.
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. november 2017 - 14:04 #8
...jeg glemte at tilføje, hvis skærmkort skal opdateres, er der en genvej til  dette: Tast Windowstast + X
Avatar billede Tariccen Novice
14. november 2017 - 08:28 #9
#6: Skærmens eco-mode er slået fra. Jeg tænkte nemlig også, at det kunne være derfor. Jeg synes ikke umiddelbart der er andre skærmindstillinger, hvor man kan ændre på dette.

#7: Projiceringen fungerer fint. Hvad sker der, hvis jeg opdaterer skærmkortet?
Avatar billede Tariccen Novice
14. november 2017 - 08:30 #10
Det virker som om, at skærmen "glemmer" at den er indstillet til HDMI, når computeren tænder. Jeg skal altid trykke på "source" og så indstiller den sig til HDMI inden den viser displayet.