Avatar billede Sandstrøm Novice
16. november 2017 - 11:50 Der er 10 kommentarer

Sandstrøm bluetooth tastatur - danske bogstaver

Jeg har lige købt et Sandstrøm tastatur i går med nordisk layout. Jeg skal bruge det på en Samsung tablet A. Forbindelse og alle almindelige taster virker. Men jeg kan ikke få de danske tegn og specialtegn til at virke. Den medfølgende vejledning er meget sparsom og dårlig.

Jeg kan trykke på æøå, men får i stedet f.eks. ; eller ingenting. - bliver til /.

Er der nogen, der ved, hvad man gør for at få disse til at virke. Jeg har forgæves søgt på Google efter en vejledning, men ikke fundet den.
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2017 - 12:05 #1
Lyder som om tastatur indstillinger på din tablet er sat til engelsk eller andet sprog. Kan du ændre det i indstillinger?
Avatar billede Sandstrøm Novice
16. november 2017 - 13:06 #2
Nej mit tablet tastatur virker som det skal og skriver danske tegn og bogstaver udmærket.
Avatar billede Sandstrøm Novice
16. november 2017 - 13:12 #3
Der er en globus på mellemrumstangenten på bluetooth tastatur som kunne antyde, at man kan vælge sprog. Men da vejledningen til tastaturet er yderst mangelfuld, så kan jeg ikke finde ud af, om det er denne mellemrumstangent, der måske er løsningen på problemet.
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2017 - 13:24 #4
Jeg gætter på der er installeret flere tastaturer på din tablet, dvs. både dansk og formentlig engelsk. Tastaturet har så valgt den engelske. Ved tryk på globussen er det muligt den selv skifter, men ellers ville jeg blot fjerne tastaturer fra tablet med andre sprog.
Avatar billede jalved Ekspert
16. november 2017 - 13:25 #5
Er der nogle indstillinger, hvor du kan se de parrede enheder - herunder dit tastatur, som du kan justere på?
Avatar billede jalved Ekspert
16. november 2017 - 13:31 #6
Avatar billede Sandstrøm Novice
16. november 2017 - 20:52 #7
I mine indstillinger under Generel administration, er der et underpunkt Fysisk tastatur. Her står mit tastatur S10NORBF15 som Samsung-tastatur - Dansk. Så det synes jeg, ser rigtigt ud.Trykker jeg Shift + mellemrumstangent, så popper der en lille boks op, hvori, der står dansk. Så jeg synes, at det ser ud til, at alle indstillinger står rigtigt. Men jeg kan stadig ikke skrive danske bogstaver samt specialtegn korrekt :-(
Avatar billede prior Praktikant
23. februar 2018 - 12:39 #8
jeg fik mit tastatur til og virke så det har hjulpet mig og for oplysningen
Avatar billede prior Praktikant
23. februar 2018 - 12:40 #9
jeg fik mit tastatur til og virke så det har hjulpet mig og  tak for oplysningen ( skulle der stå )
Avatar billede Sandstrøm Novice
24. februar 2018 - 16:04 #10
Hej prior!

Jegkan stadig ikke få mit tastatur til at virke optimalt. Hvad gjorde du for at du kan skrive danske bogstaver samt at de tegn, der er på tastaturet også svarer til, hvad de skriver?