Avatar billede ksc Praktikant
18. november 2017 - 17:51 Der er 3 kommentarer

Fabriksindstillinger på iMac med Windows 7

Hej
Jeg har fået foræret min farmors ældre iMac med Windows 7 installeret. Hun kan ikke huske kodeordet og jeg kan derfor ikke få adgang til computeren.
Jeg ønsker at gendanne computeren til fabriksindstillinger. Har forsøgt med Cmd+R, men det virker ikke (ved ikke om det kun virker med OS-styresystem). Er der en måde jeg kan reboote computeren uden adminstratorkodeordet og uden at skulle ud i løsninger med disc eller USB for at resette kodeord osv.
På forhånd tak,
Ksc
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2017 - 17:58 #1
Du burde kunne lokalisere hvad ordet er
https://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Avatar billede Andershoegh Seniormester
18. november 2017 - 18:21 #2
Du kan fjerne kodeordet med dette program

http://www.supergrubdisk.org/rescatux/
Avatar billede ksc Praktikant
18. november 2017 - 18:30 #3
Tak for bud! Jeg ville gerne have løsning uden brug af CD og USB. Og jeg forstår under ingen omstændigheder hvad rescatux vil have mig til at gøre :)