Avatar billede escape4ever Novice
18. november 2017 - 20:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Domæne navn mest professionelt

Hola eksperter

Jeg sidder og overvejer at lave en personlig hjemmeside, men er ikke sikker på hvilket navn der vil lyde mest professionelt håber i vil hjælpe mig,

vil gerne have det skal være mit navn, det behøves ikke være det fulde,
mit navn er Jesper Neistskov Sørensen, neistskov.dk er optaget ellers er det rimelig frit
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
18. november 2017 - 23:29 #1
jsørensen.dk
jneistskov.dk
jesperns.dk
Avatar billede finb Ekspert
19. november 2017 - 12:15 #2
YesNet
JesNet
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
19. november 2017 - 12:51 #3
#2 de to ovenstående er optaget som dk domæner
Du kan teste domæner her https://www.unoeuro.com/
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
19. november 2017 - 12:56 #4
Det afgørende er at domænet er let at kommunikere mundtligt og er enkelt og ikke "smart" med div. ordspil eller lignende. Yes og Jes lyder ens i mundtlig udtale og vil derfor kunne forveksles.
Min favorit er jsørensen (ligesom thansen) hvis man vil undgå ø så jesperns
Avatar billede escape4ever Novice
19. november 2017 - 13:28 #5
Tænke også selv på jsørensen men har altid fået af vide man skal undgå ø ø å, vil jsoerensen virker for forvirrende

Ellers tænke jeg måske jesperneistskov.dk men ved ikke helt
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
19. november 2017 - 18:46 #6
jesperneistskov.dk synes jeg også er meget fin
Avatar billede escape4ever Novice
19. november 2017 - 23:38 #8
Øhh? Ikke forstået :) den jeg gerne vil have er uden s til sidst
Avatar billede falster Ekspert
19. november 2017 - 23:49 #9
Men det domæne var optaget forstod jeg.

Så hvis Olsens hjemmeside ikke kan hedde Olsen. Så ligger Olsens lige for.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
20. november 2017 - 00:06 #10
Jeg synes neistskovs.dk for nemt vil blive forvekslet med neistskov.dk. Den er svær at formidle mundtligt. Hvis det skal være noget med neistskov er jneistskov.dk også fint. Det er kortere, og jesperneistskov, er en meget personlig hjemmeside, Hvis Jesper har familie, fx "hanne" der skal have email på denne hjemmeside virker det mere neutralt med hanne@jneistskov.dk end hanne@jesperneisskov.dk.
Hvis siden 100% er til eget brug og ikke en familieside eller hvis jesper har et firma der markedsfører sig som "Jesper Neistskov" er jesperneistskov.dk fin
Avatar billede falster Ekspert
20. november 2017 - 00:19 #11
Jeg er enig i det meste. Mit var blot et forsøg på at tænke "ud af nettet".

Hvis man skal besøge neistskov, siger man f.eks. "jeg skal lige hen til neistskovs".

Held og lykke med domænet.
Avatar billede escape4ever Novice
22. november 2017 - 17:53 #12
Jeg takker for feedbacken, jeg har valgt at gå med jesperneistskov.dk