Avatar billede limes_planum Praktikant
20. november 2017 - 04:53 Der er 6 kommentarer

Windows 10 søgning >> Elendig!!

Hvorfor er Windows 10's søgefunktion (streng i OS-mapper) pludselig blevet så ekstremt elendig??? { ... og ja; "Hvorfor ringer jeg ikke bare til MS support?" -> det kan jeg godt, men hvad hjælper det? [jeg får bare en fyr med svensk accent i røret, der ikke har credentials til andet end at hjælpe et specifikt momentært problem, og sidder 43 led under MS-udviklerne i USA]} .... sørgeligt

[PS: vil gerne frabedes Linux-hordens spydigheder ... den gren har sine egne {og ofte større} problemer]
Avatar billede 450025 Ekspert
20. november 2017 - 06:38 #1
limes_ planum    Nå må ikke du være så aggressiv, vet du ikke at Win10 fortsatt sliter med Barnesykdom det må vi akseptere et år frem i tid ++, dem har så masse å gjøre at dem ser ikke Bakk, hva dem har gjort tidligere.
Dernest vet dem ikke hvordan dette løses enda? Sorry

Du vil ikke ringe MS forstår dette, fra mitt ståsted kan jeg bare glemme dette selv også, fordi jeg bor i Thailand?    Ga opp jeg?  Trykk 1 -2 -3 -4 -5 vent du får en kasse øl? enda ikke kommet.

Har En god Venn i mitt hjemland, du send meg en mail med koden og telefon Nr til dem. Så fikser jeg dette.
Fikk svar tilbake dette gidder jeg ikke, råkte på en Kjerring hu var vist Jugoslav, ikke forstod hun hva jeg sa, ikke forstod jeg noe jeg heller?  Det var svaret.
Sende Mail kan du glemme dem har ikke mottak for post, dernest har dem ikke kurs i og lese og skrive tilbake heller. (0 Sørviss fra Support)

Jeg har kjøpt 2 produkter Win10 Pro + Word 2016 den siste med livstids Garanti. MS kan selge sine produkter ta betalt,  Garanti 0 sådan er det her i Thailand også dem vet ikke hva Garanti er?    (Her bare 7 dage)

Jeg har kjøpt mitt siste produkt der, kjøper på Ebay God Sørviss, dem svare om du spør, Retur om nødvendig, etter 10 år har jeg enda ikke Retunert en vare fra dem. Kanskje Flax vet ikke.

Kom gjerne med et svar som funker, hvis du snakker Polsk og forstår hva dem Bøvler om så gi meg et tips, der er utrolig mange som venter også her på denne  løsning.

Inn til dette løses gjør som jeg, Classic Shell den virker, trodde jeg slip å bruke Tredjegrads Programvare.

Dette er Sørgelig men lenge leve Win10 med deler fra Win7 jeg mistrives ikke med dette, bare lidt komisk, 2 maskiner har denne sykdom hos meg, 1 har ikke fått sykdommen enda den bare vente på dette.
Alle 3 er oppdatert til siste Versjon.
Jeg Blir glad om du finner en løsning som funker Takk.
Jeg kan ikke hverken Slovakisk eller Polsk.

Arne
Avatar billede Slater Ekspert
20. november 2017 - 08:26 #2
Det er ikke et særlig brugbart spørgsmål/emne.

Hvilke problemer oplever du? Hvad er det du gerne vil og ikke kan?
Avatar billede 450025 Ekspert
20. november 2017 - 09:32 #3
Dette var komplisert enig i det Tråstarter har problem med Søk dette samme har jeg.
Begge bruker vi Win10 ok.
Søk er ute av drift ubrukelig? Du kan gå  windustasten trykk  R så kommer du til  services.msc trykk ok,  og så finner du  Windows Search, du kan stoppe programmet  vent lidt,  så starter du programmet å da virker det kanskje 1 eller 2 gange og så virker det ikke mere,

JEG SAVNER EN FORM FOR LÅSING SÅ JEG KAN BRUKE DET FOR EVA ALTSÅ EN NØKKEL OG LÅS DEN    men hvordan?

Jeg hadde en Prof Datamann her han er flink det vet jeg han ga og reiste hjem. Sorry kan ikke hjelpe deg?
Håper jeg har forklart problemet for oss begge nå.

Er det fortsatt vanskelig så i kortform. Hvordan få tilbake søk på min maskin?  den verker på 2 her i huset men ikke på jobbe maskinen.
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
20. november 2017 - 09:51 #4
Jeg var lidt Småstressa da jeg skrev dette går over. Nå er det bedre Win 10 mener jeg fortsatt er ok men flere tusind har samme problem som jeg.

Søk er kommet i Win 10 for og burte kunne brukes helt klart.
Hvordan oppstod dette  vet ikke?

Alle maskiner er oppdatert til siste versjon ikke problem med dette,  nå ringer flere her Arne SØK forsvant da jeg tok oppdatering,
Nå er der 6 som spør hvor har den tatt veien?
Jeg har ikke noe svar på dette.
Gjendannelse hjelper ikke enkelt og greit.

Nå bruker Clasic Shell men dette er ikke Win10. det funker i - allefall.

Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. november 2017 - 10:26 #5
Nå man blir passe iritert og Forb----a da løser man oftest det meste, glem alle Kjerring råd og løsninger.

Problemet er løst nå. Steng Clasisc Shell gå på start fin CORTANA  har ikke peiling hva dette brukes til men ok?

Legg den på skrivebordet, dra den ned i  Oppgavelinjen gå på Søk og nå fungere det. Herlig.

Håper Trådstarter har fått svaret nå, her er alt Ok og tro meg ofte det enkleste som kan være det beste..

Neste Stepp må da bli å finne ut av HVA er CORTANA  Ikke vet jeg har man bruk for det  JA.
HVIS SØK BLIR BORTE    ha en fin dag.
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
20. november 2017 - 16:58 #6
limes_planum Jeg vil gjerne høre fra deg har du fått svar på ditt spørsmål.
Ja eller nei. Søkefungsjonen fungere uitmerket her hos meg nå.

Kanskje det var dumt av meg og fortelle løsningen. Sorry.
Han Slater
Ekspert Forstå i alle ikke hva saken dreier seg om, kanskje han ikke bruker Win10  men Vista og da er han undskyld i det, da forstår jeg svaret hans.

Arne