Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
23. november 2017 - 12:05 Der er 11 kommentarer

VPN

Vi overfører pt. data pr. ftp, men skal overgå til en VPN-løsning. Nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede Slater Ekspert
23. november 2017 - 12:18 #1
Med hvad?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
23. november 2017 - 12:27 #2
Med at overgå til en VPN-løsning. Mit program danner en csv-fil, som jeg skal sendes til en anden via VPN.
Avatar billede 450025 Ekspert
23. november 2017 - 12:56 #3
I korte trekk du ønsker og være Annonym.. Ja vel det er jeg hver dag igen vet hvor jeg er, jeg er et helt annet sted en du tror lykke til.

Arne
Avatar billede Slater Ekspert
23. november 2017 - 13:28 #4
Du kan sådan set ikke sende noget "via VPN", det kræver noget mere.

Jeg gætter på at konteksten her er et firma-VPN, som får din computer til at tro den er på virksomhedens lokale netværk. Det i sig selv forhindrer dig ikke i stadig at bruge FTP til at overføre filer, men måske mere normalt ville være at benytte Windows SMB/CIFS netværksdrev til det, hvis der da køres Windows internt.

Der er dog en million forskellige protokoller og metoder at gøre det, og som regel vil din sysadmin sætte det op for dig og fortælle dig hvordan du bruger det.

Vi har altså brug for mange flere oplysninger for at kunne svare på noget.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
23. november 2017 - 13:30 #5
Slater, du virker kompetent. Kunne du sende mig en mail og en timepris?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
23. november 2017 - 14:07 #6
Andre? Gerne én, som er tilgængelig i kontortiden på hverdage. Det bliver behørigt honoreret.
Avatar billede Slater Ekspert
23. november 2017 - 15:21 #7
Jeg er udvikler, ikke netværksadmin, så hvis du skal have hjælp til opsætning af et helt system, er det ikke mig - beklager. Men ja, du kan nok stadig finde hjælp herinde.
Avatar billede Søren Holm Praktikant
06. januar 2018 - 01:20 #8
Hej

Send mig en email til sgh snabel-a sgh.dk med lidt flere detaljer. Jeg er ret sikker på at jeg kan hjælpe.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
18. marts 2018 - 14:36 #9
Er der andre, der kan hjælpe?
Avatar billede Slater Ekspert
18. marts 2018 - 14:43 #10
Du bør nok oprette et nyt spørgsmål. En så gammel tråd er der ingen andre end os, der allerede har deltaget, der vil se.
Avatar billede Slater Ekspert
18. marts 2018 - 14:44 #11
Og det har du lige gjort, kan jeg se. Glimrende.