Avatar billede pwn Forsker
29. november 2017 - 21:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Monitor og skærmkort

Jeg overvejer at anskaffe en rigtig god skærm til foto- og filmarbejde, samt naturligvis det dagligt administrative (men det er jo ikke så farvekritisk).

Jeg har fundet en IPS 4K i fornuftig størrelse (skal erstatte to skærme): EIZO FlexScan EV3237 31.5" 4K Ultra HD IPS til omkring 10.000 (smertegrænsen!). Jeg er ikke sikker på, at den hardware-kalibreres 100%, men skulle være OK ud af boksen.

To spm.

1) Er det "et godt køb" til prisen (der findes jo sikkert andre; fx Dell's UltraSharp-serie)

2) Skal der et særligt grafikkort til for at levere den høje opløsning (så en anbefaling NVIDIA Quadro, men de koster jo fra 1.700 til 60.000!)

vh
Paul
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2017 - 10:52 #1
kalibrering - gør det bare en gang https://www.altomdata.dk/kalibrer-din-skaerm så skærmopsætning passer til dit arbejdsmiljø (kalibrer findes også i win10)
Avatar billede pwn Forsker
30. november 2017 - 20:54 #2
Fint Claes57; og til mit brug rækker kalibrering. Skal man højere op vokser prisen på monitorer betragteligt.
Mht. grafikkort har jeg fået anbefalet: GeForce GTX 1070 Ti, Maks. opløsning: 7680 x 4320 pixel