Avatar billede Almira Novice
01. december 2017 - 15:24 Der er 16 kommentarer

Gul advarselstrekant og ingen internet

Hej
Jeg kan ikke få internet på min pc, og der kommer en gul advarselstrekat frem. Har været henne med den til IT-manden på mit gymnasie, men han kan ikke rigtig finde ud af hvad der er galt med den.
Jeg har en Acer aspire E 15 start.

Håber i kan hjælpe
Almira
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. december 2017 - 16:09 #1
Der er måske lidt hjælp i dette link:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1013914
Avatar billede jalved Ekspert
01. december 2017 - 16:50 #2
Hvilket styresystem har du?

Hvis #1 ikke virker, så er det nemmeste måske at prøve at lave en gendannelse ved at finde et gendannelsespunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede Almira Novice
01. december 2017 - 17:07 #3
Altså derhjemme har jeg fullrate, og alle andres pc’er har internet.
Avatar billede jalved Ekspert
01. december 2017 - 17:10 #4
Jeg mente, hvilken version af Windows, men gætter på det er Windows 10.

Ved du lidt om, hvad din IT-mand på skolen prøvede?

Har du haft computeren forbundet med ledning til internettet og set, om det virkede, så det ikke bare er et problem med den trådløse del?
Avatar billede Almira Novice
01. december 2017 - 17:35 #5
Ja, jeg har Windows 10.
It- manden på skolen prøvede først at finde fejlen og bagefter gik han ind på indstillinger og ved ik hvad han præcis gjorde  der, men han gik ind på en del kan jeg huske. Han sagde til mig at alt så ud som det skulle se ud og at han ikke kunne se fejlen.
Ja,  it-manden prøvede også med ledning og den kunne stadig ik få internet. Men mit internet virker hverken på skolen eller derhjemme.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2017 - 18:10 #6
du skal slette netkort+driver i enhedshåndtering. og installere original netkort driver, forfra. den finder du på producentens hjemmeside.

find ud af hvad netkort du har i maskinen, det kan du se på enhedshåndteringen nu.

ved at slette/driver og nulstille netkort totalt, og lægge den nyeste driver ind, er der en chance for at det vil virke. og så skal du gennemgå indstillinger og sikre dig at wifi er slået til.
Avatar billede jalved Ekspert
01. december 2017 - 18:34 #7
Hvis ikke #1 virker eller #6, så prøv at lave en gendannelse af computeren. Ved du, hvordan man gør det?

Kan du ikke finde enhedshåndteringen som #6 skriver om - og den rette driver til netkortet, så skriv det her og folk, vil hjælpe dig med at finde det frem.

Hvis du kan skrive hele modelnummeret på din computer, kan det hjælpe med at finde den rigtige driver til dig.
Avatar billede jalved Ekspert
01. december 2017 - 18:36 #8
Nu skrev jeg modelnummeret, men det allerbedste er at skrive SNID-nummeret som står et sted på den mærkat, der er på din computer - så kan man se præcist hvilket netkort, der er på din maskine.
Avatar billede Almira Novice
01. december 2017 - 19:07 #9
SNID- nummer: 52103264666

Jeg er inde på enhedshåndtering og kan ikke se driver nogen steder. Kan kun se det der netværkskort :/
Men er det lettere bare at gendanne?
Avatar billede jalved Ekspert
01. december 2017 - 19:49 #10
Dine drivere ligger her:

https://www.acer.com/ac/da/DK/content/support-product/5611?b=1&pn=NX.MRWED.052

Højreklik på det uopdragne netkort og slet det. Dernæst genstarter du maskinen og opdaterer kortet med din korrekte driver ved igen at gå ind i enhedshåndtering og højreklikke.

Husk hvor du har gemt driveren, så du kan finde den, når du skal installere
Avatar billede jalved Ekspert
01. december 2017 - 19:50 #11
Du kan lige prøve om du kan få det til at virke ved at geninstallere netkortet. Så har du også den erfaring, hvis det lykkes :-)

Virker det ikke, kan du prøve gendannelsen.
Avatar billede Almira Novice
01. december 2017 - 21:15 #12
Hvordan er det man gendanner?
Jeg er inde på indstillinger => opret et gendannelsespunkt
Skal jeg så klikke på systemgendannelse?
Avatar billede jalved Ekspert
01. december 2017 - 21:53 #13
Du er på rette spor :-)

Her er en vejledning:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options

Husk at vælge et gendannelsespunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede jalved Ekspert
01. december 2017 - 21:54 #14
Har du flere så vælg ikke det ældste. Det er godt at have, hvis du får brug for funktionen igen.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. december 2017 - 00:09 #15
Har du prøvet det mest enkle først?
Flush DNS'en. Det gøres på følgende måde:
Windowstasten+X
Vælg Kommandopromt (administrator)
Skriv så følgende kommandoer i kommandoprompt-vinduet:
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
exit
... Se om forbindelsen retableres.
Avatar billede 450025 Ekspert
02. december 2017 - 02:57 #16
Den oppgaven her var nok ikke så enkelt, men flere her prøver så til slutt er du nok i mål. #13 flott jalved, får jeg lov å nevne noe?
Maskinen setter sine punkter selv en grei løsning, nå er det så hvilket punkt bør man bruke? Man tror men husker men ikke helt? etter 30 dage så forsvinner dem også påstås der.

Jeg setter mine egne punkt det er enkelt og få til, hvornår mulig jeg overdriv, men omtrent 1 gang i uka. Det er så enkelt dette.

Eller si det på en annen måte, dem er merket slik at jeg vet hvilket punkt jeg har satt selv, er maskinen i toppform da sletter jeg alle undtatt det siste.

Hvorfor jo jeg vet ikke men føler at er der for mange så bremser det maskinen, mulig det er feil, bare en tanke det jeg har.

Forstår jo hvor slitsom det er når nettet svikter seier bare lykke til, dem er flinke inne her er mitt svar

Arne.