08. december 2017 - 12:02 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Dropbox vil have mig til at betale for at jeg kan se andres delte filer

Jeg er med i et projekt, hvor gruppen har valgt at dele filer over Dropbox. Mappen, som er blevet delt med mig, overstiger 2 GB, som er det plads, man har til rådighed i Dropbox.

Jeg får denne besked, når jeg prøver at følge det link, jeg har modtaget:
"Ikke nok plads Du skal have 2,04 GB plads i din Dropbox, før du kan tilføje mappen. Du har i øjeblikket 2 GB plads tilbage. Opgrader for at tilføje mappen"

Opgradér betyder, at jeg skal købe adgang. Men kan det virkelig passe at jeg skal betale for at se hvad nogle andre deler med mig??

Jeg har slettet app'en, så det er ikke fordi den synkroniserer til min computer (troede nemlig først at dét kunne løse problemet). Men jeg kan ikke engang tilgå mappen i en browser.
Avatar billede finb Ekspert
08. december 2017 - 12:05 #1
Stem med fødderne...
Avatar billede 450025 Ekspert
08. december 2017 - 13:06 #2
Dropbox er jo ok dem er glad i penga dine vet du, bruk dem 2 GB du har prøv da og legge noe av det  du har der på Dropbox andre steder, eks OneDrev? Google Drev? bare en tanke, det er kanskje en løsning.

Arne
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2017 - 13:16 #3
ring til en af de andre i gruppen og få dem til at rydde op i mappen. med 2gb i brug, så ligger der sandsynligvis filer, der kan fjernes - de kan fx flytte gamle kopier til en anden delt mappe (som du så ikke har adgang til), så jeres mappe kun indeholder aktuel version.
Avatar billede Golfen Novice
08. december 2017 - 17:05 #4
Hvis alle filer i mappen er nødvendige, så kræver det desværre nok en opgradering. Hør dem om de evt. ikke kan bruge en anden online service, der har mere end 2 GB. Hvis der ikke er behov for at rette i filerne eller det er fordi, de opdateres løbende, så kan de evt. sendes til dig med sådan noget som https://wetransfer.com/
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2017 - 19:30 #5
dropbox giver dig gratis 2gb. har du mere, skal du betale.
Avatar billede 450025 Ekspert
09. december 2017 - 03:54 #6
OneDreiv hadde før 15GB nå er den redusert til 5GB Microsoft har sjaper økonomi fordi det går så dårlig med Win10 og  Edge den er under 6% men 5GB er da noe det også ellers så blir det som sidwave skriv bare betal du så får du mer.
Arne.
Avatar billede jalved Ekspert
09. december 2017 - 11:58 #7
Synes egentlig, den bedste løsning er den som #3 foreslår. De andre skal nok bare gøres opmærksom på, at grænsen er 2 GB, så de kan indstille sig derefter.

Måske er der nogle ting i projektet, der bare følger med, og som ikke løbende skal opdateres, som kan sendes separat.

Fx med Wetransfer som #4 foreslår.
10. december 2017 - 13:53 #8
Tak for alle jeres råd.
Mit spørgsmål kunne måske godt tolkes, som at jeg ikke vil betale for at få opbevaret data - det er ikke dét, jeg opponerer mod. Cloud-tjenesterne skal da have betaling for deres ydelser. Jeg betaler i forvejen for at have mine egne filer på OneDrive.
Men for mig at se, er det lige lovlig frisk af Dropbox, at alle, der har brug for adgang til ét sæt data, skal betale for at dataene opbevares. Jeg går ud fra, at filerne kun optager plads på Dropbox' servere én gang? Som jeg også skrev indledningsvist, er det ikke mig, der lægger filer op, jeg er bare blevet inviteret til at kunne redigere i mappen.
Løsningen bliver nok, at jeg beder projektets ejermand om kun at invitere mig til de undermapper, der er relevant for mig, eller at hun laver en arkiv-mappe til udgået materiale, som der også var en der foreslog her i tråden.
Tak for input :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2017 - 16:53 #9
i kan få 50 GB fri gratis på http://mega.co.nz
den kan dele og have brugere, og man kan dele filer ved at sende link
data er krypteret

jeg bruger det til store audio filer
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
12. december 2017 - 04:40 #10
Dropbox tilbyder også, at du kan invitere dine mail/facebook og andre kontakter via et link på deres sider, hver gang en ny bruger derefter benytter den frie udgave a dropbox får du 500 mb ekstra.

Jeg gjorde det for nogle år siden og, har jævnligt modtaget 500 mb yderligere efterfølgende, min dropbox kan nu have 12 GB i den frie version
Avatar billede 450025 Ekspert
12. december 2017 - 05:31 #11
Godmorgen  a3-seo.dk flott og høre fra deg også, og ditt svar er helt korrekt, så nå at jeg hadde godt 6 GB men for meg holder det i lange baner, da jeg bruker OneDrev også, men du har helt rett,

Dropboks er enkelt, lett og bruke også, den er tilgjengelig hvor jeg er, har så klart password på den, hjemme bruker jeg ikke dette, har ikke password i hele tatt på computeren noe sted, Ikke på data hjemme heller.

Men på reise har jeg Password både på Computeren, Dropbox, Onedrev.
Win 10 gir oss ikke noe valg, Sikkerhet, men har fått til et valg som fungere utmerket.
Får håpe Tråstarter ser ditt opplegg så blir der nok håp for han også.
Ha en fin dag.
Arne.