Avatar billede Insert-Name-Here Praktikant
11. december 2017 - 13:43 Der er 5 kommentarer

Computer Fejl

Jeg tror at jeg har 2 fejl, men er ikke sikker. Den ene fejl opstår efter et stykke tid hvor jeg har arbejdet på computeren og den så pludselig siger beep og meget kort tid efter konsekvent slukker. Hvis jeg herefter tænder for computeren igen, går der kun ganske kort tid, hvorefter den slukker igen. Hvis jeg venter nogle timer og så tænder den, er det ligesom om den kan køre i længere tid inden det sker.

Den anden fejl er lidt mærkelig og opstår kun ind imellem. Når jeg er på virksomhed A og benytter deres trådløse netværk, virker alting fint, men når jeg besøger virksomhed B, så virker det trådløse tilsyneladende ikke. Jeg har forsøgsvis prøvet med en lånt computer og der er ikke nogen problemer. På virksomhed B viser symbolet til trådløst netværk på min computer, at jeg er logget på, men jeg kan hverken sende eller modtage data. Jeg er tilsyneladende den eneste med det problem i virksomheden. Jeg havde for et stykke tid siden et andet problem med at komme på det trådløse i virksomhed A, men der var en IT-tekniker forbi og lave noget konfigurationsændring i netværkskortet på min computer. Men som skrevet så virker det fint i virksomhed A.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2017 - 14:00 #1
Problem 1 lyder som om du har nogen varme-problemer på din pc - prøv at rense den for støv/snavs - evt ved at åbne den, og FORSIGTIG støvsuge den.

problem 2 tyder på noget dns-opsætning som er sat op til Virksomhed A, og derfor virker dér, men på Virksomhed B skal der vist også laves noget opsætning.
Har du prøvet at snakke med Virksomhed B's It-folk?
Avatar billede Insert-Name-Here Praktikant
11. december 2017 - 16:37 #2
Jeg har flere gange hørt om noget der hedder registreringsdatabasen i Windows. I forbindelse med at jeg er ved at sælge en større software løsning en kunde, er jeg blevet gjort opmærksom på denne database af vores kunde.
Jeg vil derfor gerne have en beskrivelse af hvad det er, hvad man kan og hvad man skal passe på med. Jeg vil gerne have nogle eksempler (et par stykker) på, hvad man kan ændre på og som giver mening for mig.
Jeg ved heller ikke noget om hvordan jeg kan redigere i den og jeg mangler derfor en vejledning til, hvordan jeg kan se databasen og dermed ændre i den. Findes der nogle smarte windows værktøjer, der kan gøre det nemt at redigere den med?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2017 - 17:32 #3
programmet "regedit" er den indbyggede registreringseditor.

i registreringsdatabasen står ALT din pc skal vide for at du kan bruge den - feks. hvordan du skal starte op, hvilke programmer der starter op, hvor er programmerne gemt hvordan kan disse programmer afinstalleres, hvor er din skrivebord gemt, hvilket baggrundsbillede du har, hvilket program du gerne vil bruge til at åbne filtyper med (feks. .html) osv.
Hvis du sletter noget forkert er det væk, og du kan smadre din pc (softwaremæssigt) helt - så hvis ikke du ved hvad du gør: fingrene væk
Avatar billede Insert-Name-Here Praktikant
12. december 2017 - 09:15 #4
Jeg har flere gange hørt om noget der hedder registreringsdatabasen i Windows. I forbindelse med at jeg er ved at sælge en større software løsning en kunde, er jeg blevet gjort opmærksom på denne database af vores kunde.

Jeg kunne godt tænke mig en beskrivelse af, hvad man kan og hvad man skal passe på med. Jeg vil gerne have nogle eksempler (et par stykker) på, hvad man kan ændre på og som giver mening for mig, hvis det er muligt.

Der noget om, at det er en database der skal ryddes op i ind imellem. Er det rigtigt? – Hvorfor og hvordan gør man det?
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2017 - 13:31 #5
Idet der står alt i Registreringsdatabasen, kan man ikke overordnet svare på, hvad du kan bruge.
Man skal generelt være meget opmærksom på, hvad man laver derinde - og derfor træde varsomt - hvad kan man ændre? tja... når man redigerer GPOer (Gruppe Politikker) er det registreringsdatabaseændringer man ruller ud/installerer - så det kan man gøre.
Oprydning i Registreringsdatabasen sker som regel ved at man installerer/afinstallerer Programmer, så bliver de som regel ikke helt slettet fra Registreringsdatabasen (tænk over: når du installerer noget trial-software, og så afinstallerer det igen, og så installerer det igen - så starter prøveperioden som regel ikke forfra: Hvorfor?) - derfor skal der ryddes op derind (en gang i mellem)

et eksempel til Registreringsdatabasen er pauseskærmen "bobbler" - den har en gennemsigtig billede, så når pauseskærmen aktiveres, kan man se skrivebordet med alle dens programmer - det er ikke smart når det gælder sikkerhed (især i en virksomhed) - ved hjælp af en registreringsændring kan man sætte baggrunden til sort til denne pauseskærm