Avatar billede jcr18 Professor
12. december 2017 - 22:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

skærmudvidelse forvirrer musen

Hej. Jeg har 2 skærme med en indstilling der hedder: udvid skærmene. Dette fungerer rigtig godt, men efter en geninstallation af windows har jeg fået et problem med museretningen.
Venstre skærm (1) - højre skærm (2).
Når jeg flytter musen ud over skærms 1`s højre kant forbliver den der. Flytter jeg den derimod ud over venstre kant fortsætter den over på skærm 2 hvor den kommer ind fra dens højre side. Jeg kan selvfølgelig løse problemet ved at skærmene bytter plads (hvilket skal undgås), således at når jeg fra skærm 1 flytter musen ud over dennes højre sidekant skal den fortsætte over på 2`eren, hvor den så i forlængelse af 1`eren kommer ind på denne fra venstre side og stopper op ved 2`erens højre kant. Som det er nu virker det helt omvendt.
Ved ikke om jeg skal lede i skærmindstillingerne eller måske grafikkortet? Kan desværre ikke lige huske hvordan jeg fik løst problemet i en tidligere lignende situation.
Håber spørgsmålet kan forstås.
Avatar billede nopsen Ekspert
12. december 2017 - 22:38 #1
under skærmindstillinger, prøv at trække den ene skærm over i den anden side
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2017 - 00:08 #2
det er fordi du har byttet om på skærmene. stil dem omvendt :)
Avatar billede INK Ekspert
13. december 2017 - 00:35 #3
Kunne man bytte kablerne til de to skærme?
Avatar billede jcr18 Professor
13. december 2017 - 02:12 #4
nopsen > ved ikke lige hvad du mener. Under skærmindstillinger ligger skærm 1 og 2 jo i systemets faste rammer og det eneste jeg kan gøre der, er at redigere skærmenes udseende. Bl.a. registrere og identificer dem.
sidwave > Er jeg godt klar over men skærmene kan ikke stå anderledes. Det var derfor jeg tænke om jeg kunne løse problemet via nogle indstillinger.
Ink > Der er kun èn kabelløsning til min skærm og den matcher desværre ikke den anden, for ellers kunne jeg godt forestille mig at netop dèt kunne være løsningen.
Avatar billede nopsen Ekspert
13. december 2017 - 02:42 #5
Avatar billede nopsen Ekspert
13. december 2017 - 02:46 #6
du burde som vist i linket kunne trække den ene skærm så de bytter plads, husk efterfølgende at trykke identificer.
Avatar billede jcr18 Professor
13. december 2017 - 11:15 #7
Perfekt nobsen. Præcis den løsning jeg søgte. Det virkede og jeg får ikke kuller fremover:) God dag til alle i tråden her.
Avatar billede nopsen Ekspert
13. december 2017 - 18:17 #8
godt det virkede :-)
Avatar billede jcr18 Professor
13. december 2017 - 19:39 #9
Og godt du så spørgsmålet:)